2003-09-11, 21:07
Medlem
oGGos avatar
http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=502387&postcount=3
för personangrepp
Citera
2003-09-11, 23:21
Medlem
Mitt personangrepp är inte bara ett angrepp mot en person, utan även på demokratin och vårt öppna samhälle som vi är kända för här i norden.
Citera
2003-09-12, 19:09
Medlem
Det är tillåtet, om än osmakligt, att kalla Anna Lindh för folkförrädare. Dock är det inte tillåtet att kalla någon för "jävla pucko".
Citera
2003-09-12, 19:22
Medlem
Eftersom han kallade en annan debattör "jävla pucko" var det ett klart regelbrott. Det jag undrar är om regeln mot personangrepp även gäller om de är riktade mot offentliga personer man debatterar om. Som jag förstått det är regeln i första hand till för att undvika trams och smutskastning mellan oss som skriver här.
Citera
2003-09-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grifter
Eftersom han kallade en annan debattör "jävla pucko" var det ett klart regelbrott.

Ja -

Citat:
Det jag undrar är om regeln mot personangrepp även gäller om de är riktade mot offentliga personer man debatterar om.

Nej. Däremot gäller andra regler när man debatterar om offentliga personer, se reglerna.

Citat:
Som jag förstått det är regeln i första hand till för att undvika trams och smutskastning mellan oss som skriver här.

Precis.
Citera
2003-09-12, 21:17
Medlem
Jag skrev inte att Anna Lindh var folkförrädare, utan det var vda tråden handlade om.. *förtydliga*
Citera
2003-09-12, 21:34
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
Det är tillåtet, om än osmakligt, att kalla Anna Lindh för folkförrädare. Dock är det inte tillåtet att kalla någon för "jävla pucko".

Det är det väldigt många som gör, men DOM får inga varningar..?

I vilka trådar? Nja, läs lite inne på politik ska du nog hitta en hel del
Citera
2003-09-13, 01:27
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicRage
Jag skrev inte att Anna Lindh var folkförrädare, utan det var vda tråden handlade om.. *förtydliga*

"Jävla pucko" är ett personangrepp!
Citera
2003-09-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo

Har jag sagt emot det? (även om jag tycker det är en korkad varning, är ju inte direkt ett mordhot)
Citera
2003-09-13, 15:14
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Nej du... Pucko är en choklad/mjölk dryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in