2009-02-04, 21:36
Medlem
BSGs avatar
Tjena!!

Jag har en Vista systemåterställnings CD som jag bränt från min datorn, och nu ska jag använda den på min andra dator för att göra om den, och jag undrar om den kommer fråga efter licensnyckel? för jag har ju inte fått nån licensnyckel till datorn och när jag systemåterställde den här datorn så krävde den inte licensnyckel men då använde jag inte CD utan direkt från Vista inbyggda program.

Så om jag använder CD kommer den fråga efter licensnyckel?
Citera
2009-02-04, 21:40
Medlem
StigAllans avatar
Antagligen är återställningsskivan kopplad till din dator där operativsystemet följde med.
Men det är väl inte svårare än att prova nyttja restore-skivan och kolla om det fungerar?
Själv håller jag mig till XP.
Citera
2009-02-04, 21:43
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Antagligen är återställningsskivan kopplad till din dator där operativsystemet följde med.
Men det är väl inte svårare än att prova nyttja restore-skivan och kolla om det fungerar?
Själv håller jag mig till XP.

Jo jag gillar XP också, men med CD:en jag installera var jag tvungen installera drivrutiner och sånt jag inte fattade, så jag tänkte testa om ja slipper installera drivrutiner om jag installerar med denna CD.
Citera
2009-02-05, 01:16
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Jo jag gillar XP också, men med CD:en jag installera var jag tvungen installera drivrutiner och sånt jag inte fattade, så jag tänkte testa om ja slipper installera drivrutiner om jag installerar med denna CD.
Suck
Drivrutinerna är ju för den andra datorn om du kör en restore med den skivan.

Ladda istället ner nån Vista release med inbyggd WPA loader.
Se också till att ladda ner drivrutiner för Vista som hör till den nya hårdvaran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in