2011-08-05, 06:45
Medlem
Oskarss avatar
Ja, självklart, det är väl halva idéen med dessa piller.

Har käkat dem två gånger sen jag skrev senast och nu idag, ska käka middag med en brud om några timmar och sitter som en jävla epileptiker med ryck, häromdagen ryckte jag till så att jag nästan "kastade" min telefon på en kinesisk gubbe när jag satt på BTS'en. Det är väl de värsta biverkningarna jag har märkt, annars är det kul att man blir full på ett glas vin, skitstekt på två bloss gräs. Allt blir så jäkla mycket billigare! Gillar också effekten att man kan lägga sig i sängen och nästan nodda till men så fort man rycker upp sig och sätter på lite musik så får jag nästan CSN-känslor, är det vanligt!?

Jaja ta hand om er och käka inte för mycket lyrica - jag känner redan efter 2-3 gånger att man skulle kunna bli torsk fort på de här. De har också lite "bensoeffekt"; att man blandar ihop gångerna man har väckat på dem, jag kan bara tänka mig om man trycker dem två veckor i rad, vilken jävla dimma det skulle vara!
Citera
2011-08-05, 16:57
Medlem
gugglianos avatar
Hej. Jag ska nu ge en återkoppling på min utsättning av detta tveeggade svärd. Jag hade svårt i början, med insättningssymptom utav bara helvete, och utsättning gav även den svåra biverkningar, mycket tics och andra biverkningar, men för ett tag sen klippte jag rakt av eftersom jag helt enkelt inte iddes hålla på och trappa ner längre, och nu mina vänner kan jag skänka andra med problem av samma art, en smula hopp. Det går över även om det kan kännas väldigt jobbigt, men nu har jag börjat räta upp mig från eländet, och hoppas på att slippa komma i kontakt med detta läkemedel igen. Det funkade så otroligt bra under en period att jag lätt hade fortsatt, om det bara hållit i sig, men det gjorde det ju tyvärr inte, och piller utan verkan, som dessutom är antiepileptikum, och inte ett särskilt väldokumenterat sådant, ser jag ingen vits i att bara äta för ätandets skull. Det har nu gått ca 10 dar sen jag slutade äta dom, och nu är jag tillbaks där jag började, med min "vanliga" ångest, men då får herr doktorn hitta nåt annat åt mig, för Lyrica är jag klar med.
Citera
2011-08-05, 17:27
Bannlyst
Jag bet sönder 3 kapslar och sköljer ned med en 5,1a nu, kommer jag få en behaglig kväll? Givetvis finns det mer piller och en till öl.. Kanske blir krogen

Btw, har lyrica utskrivet men tar det inte så ofta.
Citera
2011-08-05, 17:46
Medlem
Oskarss avatar
Yes! Då var det sista gången jag käkade Lyrica - nu är de nedspolade i toaletten, jag skulle ha följt min första instinkt istället för att kliva på dem 2-3 gånger. Idag åt jag ~650-700 mg och allt var behagligt i början, efter nån timme skulle jag laga mat, jag fick ett sånt hårt ryck i armen när jag skar kyckling att jag kastade kniven i väggen. Då kom nojjan och jag lade mig i sängen istället, satte på BBC World News, fick lite ångest över aktiemarknaden och inväntade John Blund.

Somnade till slut. Ett ragg jag ska hooka upp med när jag flyger till Europa på måndag ringer och precis i slutet av samtalet rycker jag till sådär hårt igen, sen ställer jag mig upp och benen bara viker sig, jag får ett asbrutalt krampanfall. Jag var dock medveten under hela anfallet, vilket gjorde det värre, jag skrek när jag sparkade ner mitt glasbord, drog huvudet i golvet så att jag fick ett stort jack, mitt blod pulsade ut över hela jävla lägenheter, ser ut som att jag har mördat någon! Och ja, jag har tagit bilder haha, det ser helt förjävligt ut. Hur som helst kunde jag kontroller kroppen till kanske 5%, jag kunde bestämma vilken riktning jag skulle åla mig mot men benen, armarna och huvudet levde ett eget liv samtidigt som jag nästan kvävdes av konvulsionerna i bröstet och magen.

Det höll på mer eller mindre en timme, när jag försökte krypa mot sängen fick jag ett riktigt hårt ryck i huvudet så att jag skallade marken med full kraft och fick sprutande näsblod och en riktig fläskläpp. DET VAR KAOS MED ANDRA ORD!!

Kravlar mig upp i sängen med flera blödande sår över kroppen, försöker ringa en vän som bor i närheten men jag drar istället ut telefonen ur jacket och kastar den i marken, samma sak med mobilen - jag kunde inte hålla någonting. Efter ett tag lugnade det sig när jag låg stilla, men så fort jag skulle hämta vatten för att lindra chocken vek sig benen och pulsen steg när jag såg kroppen bete sig som ett jävla dockspel igen. Tappade glaset med vatten i marken och nu sket jag i allt och lade mig bara. Lyckades till slut slappna av tillräckligt för att åla på rygg till badrummet, tvätta såret i huvudet och tejpa igen det hyfsat schysst.

Somnade av utmattning efter denna timme som kändes som en dag; vaknade upp och lagade mat, fortfarande med små ryckningar, t ex kastade jag stekspaden bakom kylskåpet och jag var skitnojjig när jag skulle använda kniven senare.. fyyfyfyyy faan säger jag bara! Käkade, ringde upp ragget och bad om ursäkt och förklarade vad som hade hänt i slutet av samtalet, kollade på en film och nu sitter jag här!

Fortfarande lite skakad, ont som satan i revbenen, armbågarna och huvudet. Lyrican spolade jag ner och lovade mig själv att aldrig ta igen!

Jag har käkat så jäkla mycket tramadol under vissa perioder och där har folk snackat så mycket om kramprisk hit och dit. Det här jävla rävgiftet tryckte jag för typ tredje gången och kroppen reagerar som ett jävla disko!

Jaja, jag kan ju sammanfatta upplevelsen med att denna timme tog udden av ruset så att säga!

Passa er jävligt noga för att inte flyga på samma sak!
Citera
2011-08-05, 22:39
Medlem
Oskarss avatar
Eftersom jag inte hittade editknappen blev det en ny post.

För er som undrar vad som hände med min avtalade middag så kan jag säga såhär: TJO det gick åt helvete! Mindre kul att ringa den donnan och avboka en middag uppe på en skybar här i staden där bara själva reservationskostnaden är hög och hon snackade om att hon hade köpt nya skor och hela faderallan för kvällen i ära. Fick dra en skön vals för att inte låta som en gammal pundare då jag eventuellt kommer samarbeta med henne i kommande projekt. Men vad gör man inte för att bli hög mina vänner!?
Citera
2011-08-06, 07:37
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
otrevlig historia......

Ja, precis mina 2 cent, jag kommer heller aldrig att börja om med lyrica, nu när jag äntligen blivit fri eländet. Kanske var jag naiv när jag trodde att jag skulle få behålla den positiva effekten under hela den tid jag använde dom, men man griper ju efter halmstrån om man lider av svår ångest varje dag.
Citera
2011-08-06, 08:23
Medlem
TiggarensTals avatar
En fråga om det här med kramperna som är vanliga om man överdoserar.

Jag får det utskrivet pga av nervskador och har såklart käkat mer än vad jag ska för effekten. Läst att 600-700mg är max annars riskerar man krampanfall.

Dom 600-700 menas det då på engång eller spritt på hela dagen? Ibland kan jag ta uppåt 600-700mg fast då är det 3 på morgonen, 2 vid middagen, 2 på eftermidagen och 3 på kvällen. För att det ska sitta i hela tiden.

Riskerar jag att få anfall då med?
Citera
2011-08-06, 11:27
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarensTal
En fråga om det här med kramperna som är vanliga om man överdoserar.

Jag får det utskrivet pga av nervskador och har såklart käkat mer än vad jag ska för effekten. Läst att 600-700mg är max annars riskerar man krampanfall.

Dom 600-700 menas det då på engång eller spritt på hela dagen? Ibland kan jag ta uppåt 600-700mg fast då är det 3 på morgonen, 2 vid middagen, 2 på eftermidagen och 3 på kvällen. För att det ska sitta i hela tiden.

Riskerar jag att få anfall då med?

Okej, nu är jag absolut ingen expert eftersom jag bara har käkat dem 3 ggr, men jag tog 450 mg först och fyllde på 150 + minimalt med pulver som jag hade i en öppnad kapsel kanske en timme senare.

Sen började min kropp festa på allvar ungefär 2-2,5 timmar efter det (tidsuppfattningen är lite vrickad eftersom jag sov precis innan).

Det kanske bara var jag som led av maximal otur också, det har jag inte en suck om, men om jag hade varit du hade jag kört "sakta men säkert".
Citera
2011-08-06, 11:53
Medlem
Himmler!s avatar
Vissa får anfall vissa får det inte. Jag har käkat löjligt höga doser utan att få några anfall, men däremot kan det rycka till lite i fötter och armar. Men jag känner andra som har fått riktiga EP-anfall och till och med slutat andas. Lyrica är inte att leka med och avtändningen efter ett längre bruk blandat med missbruk är fruktansvärd.
Citera
2011-08-06, 12:10
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Vissa får anfall vissa får det inte. Jag har käkat löjligt höga doser utan att få några anfall, men däremot kan det rycka till lite i fötter och armar. Men jag känner andra som har fått riktiga EP-anfall och till och med slutat andas. Lyrica är inte att leka med och avtändningen efter ett längre bruk blandat med missbruk är fruktansvärd.

Har åkt på den avtändningen ett par ggr.
Du e så deppad och inte lust med nånting och allmänt slö och ont i leder mm.
Inget roligt att jobba utöver det men då har det varit högre doser i längre sträckor jag använt det, det är bara en liten bit av avtändningen...

Har inte åkt på någonting jag heller, anfall el. liknande men ryck i armar och ben, jo då, många gånger
Senast redigerad av A-llusion 2011-08-06 kl. 12:12.
Citera
2011-08-06, 15:28
Medlem
alligatorsnors avatar
Är det ok att snacka om lyricakranar?
Citera
2011-08-06, 19:56
Medlem
TiggarensTals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Har åkt på den avtändningen ett par ggr.
Du e så deppad och inte lust med nånting och allmänt slö och ont i leder mm.
Inget roligt att jobba utöver det men då har det varit högre doser i längre sträckor jag använt det, det är bara en liten bit av avtändningen...

Har inte åkt på någonting jag heller, anfall el. liknande men ryck i armar och ben, jo då, många gånger

Men vafan. Nu blir man ju jävligt osugen på att fortsätta ta skiten. Blir det även jobbigt om man käkar efter receptet 150-300mg om dagen sen när man ska sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in