2011-04-08, 22:03
Medlem
ziiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
jag vill bara meddela alla pillertrillare ang lyrica att min läkare vill trappa ut den, pga att folk sitter och missbrukar dem får inte jag min medicin längre. det skiter ju folk i ville bara skriva en liten rad om min situation.

Läkare vill inte skriva ut lyrica mer, den kanske ska bli klassad som narkotika. FXX

Bara för att din läkare inte vill de längre betyder det inte att alla läkare inte vill skriva ut mer. Min läkare försöka nästa pusha på mig att börja med dom igen. Byt läkare istället.
Citera
2011-04-08, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twentyone
vilken läkare, behandlinghem eller psyk ger 22mg x + sånna mängder lyrica till nån om dan ?

troll!

Jag har kommentera hans inlägg flera gånger och tycker att han sjuka doser han får om dagen är sjukt
22mg det äör ca 11st 2 mg om dagen på 30 dagar är 660 mg det är 6 st 100 burkar på 1mg i månaden, och det är bara frukosten sedan fr han Lyrica om massa annat och han säger att ha får vad han ber om fan vilken läkare gör det??
Citera
2011-04-09, 13:51
Bannlyst
Ja ha då va man tollerant igen då känner knappt av 3g
Citera
2011-04-10, 05:54
Medlem
Stormorfars avatar
Man börjar nästan känna hur beroendet börjar smyga sig på när man slänger i sig minst 600mg/dag. Iofs kommer vi troligtvis höja dosen till 600mg om ett tag ändå. Vet inte riktigt vad som är najs med den här medecinen men det är något tramadolliknande. Smyger sig på, vettefan om den hjälper mot GAD, kanske. Frågan är ju hur länge.

Får förövrigt munchies ala mitrazepin (vilket är bra för min del)
Citera
2011-04-10, 07:43
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziiam
Bara för att din läkare inte vill de längre betyder det inte att alla läkare inte vill skriva ut mer. Min läkare försöka nästa pusha på mig att börja med dom igen. Byt läkare istället.
Samma. Jag får tjata om utsättningsschema. Helt och hållet beroende på vilken läkare man har, och anledningen till att man får det utskrivet. Inget konstigare än att vissa läkare slår en knarkarstämpel i journalen om man ens nämner namnet på en bensodiazepin, medan andra är villiga att skriva ut det för att det faktiskt, hör och häpna, har väldigt bra effekt. Jag ska helt kort gå OT och säga att läkares vilja och ovilja att förskriva verksamma läkemedel som benso och tram mot faktiska problem där sådana läkemedel har effekt, säker ofta beror på läkarens egna erfarenheter. En människa som aldrig upplevt en ångest så påtaglig att den kan skäras med kniv tror säkert att sockerpiller som lergigan och citalopram hjälper. Men, för att citera Leif GW, jag kan ha fel, det har hänt förr.
Citera
2011-04-10, 08:55
Medlem
Lyrica i röven

Hejsan kan jag ta lyrica i röven?
Och isåfall vill jag ha lite information hur jag ska göra och hur fort det kicker och lite sådant
Väldigt tacksam för svar Mvh
Citera
2011-04-10, 17:25
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpante
Hejsan kan jag ta lyrica i röven?
Nej, det kan man inte...

Citat:
Ursprungligen postat av Rostov
Varför vidra sej när det finns törstiga vener i armen
...och man kan inte skjuta det heller.
Citera
2011-04-10, 21:02
Medlem
Angeliques avatar
Om man äter Lyrica i ca 2 veckor för att mildra en benzo-AT, finns det risk för viktuppgång då? Jag vet att jag är lite överkänslig i den frågan men jag vill verkligen veta.
Citera
2011-04-10, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Om man äter Lyrica i ca 2 veckor för att mildra en benzo-AT, finns det risk för viktuppgång då? Jag vet att jag är lite överkänslig i den frågan men jag vill verkligen veta.

Ja det finns risk, själv ggick jag upp ca 4 kg per månad och i vanliga fall så har jag svårt att gå upp och jag trännar minst 2 gånger i månaden. Det är en konskvens man får ta om man vill bli frisk. Trännar du?? om du inte gör så börja
Citera
2011-04-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Ja det finns risk, själv ggick jag upp ca 4 kg per månad och i vanliga fall så har jag svårt att gå upp och jag trännar minst 2 gånger i månaden. Det är en konskvens man får ta om man vill bli frisk. Trännar du?? om du inte gör så börja

nice att träna 2 gånger i månaden, de börjar inte kännas lite för mkt?
Citera
2011-04-10, 23:53
Medlem
Angeliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82

Jag tränar varje dag om jag inte är alltför bäng. Och jag tänkte högst äta Lyrican i två veckor för att bli av med en besvärlig AT.
Citera
2011-04-11, 00:03
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Jag tränar varje dag om jag inte är alltför bäng. Och jag tänkte högst äta Lyrican i två veckor för att bli av med en besvärlig AT.
Jag fick sinnessjuka munchies av mitrazepin, nu har jag tagit break från den och käkar lyrica och bara trycker i mig mat. Men jag var underviktig innan så för mig är det bara en fördel. Det känns dock som att nåt kilo mycket väl skulle kunna vara vätska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in