2010-08-27, 01:16
Medlem
Hur länge sitter lyrica i kroppen? Dvs piss och blod prover?
Citera
2010-08-27, 08:39
Medlem
Torden32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewlan
Hur länge sitter lyrica i kroppen? Dvs piss och blod prover?

Halveringstiden är ca 6 timmar, bara räkna på det. Det beror så klart på hur mycket du tagit. Tar du ett gram så finns 500mg kvar efter 6 timmar, 6 timmar efter det så finns det 250mg kvar och så vidare.
Citera
2010-08-27, 14:55
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Lyrican är jääävligt farlig dock, nu menar jag farlig för psyket. Jag tar hellre sub/tram nu förtiden framför lyrican just för jag vet hur jävulskt dålig jag blir när den ska slutas med.

Tycker det är lättare att gå av 2 månaders dagligt bruk av sub/tram än 2 månader på lyrica.

Personligen så hade jag inga större problem med att sluta ta Lyrica. Jag mådde lite illa i någon vecka efter att jag kapade morgondosen (225mg) och jag kände ingenting alls när jag slutade med kvällsdosen (300mg)
Citera
2010-08-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Personligen så hade jag inga större problem med att sluta ta Lyrica. Jag mådde lite illa i någon vecka efter att jag kapade morgondosen (225mg) och jag kände ingenting alls när jag slutade med kvällsdosen (300mg)

I skrivadnesss stund är jag väck som satan på bärs och stesolid men 225 och 300 mg låter ju inte som några mängder? brukade käka 1-2g om dagen sen gå cold turkey, peace.
Citera
2010-08-27, 22:54
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Har 500mg lyrica i mig nu, och imorn får jag en halv sub 8:a, tror ni det är säkert att ta sub imorgon?
Tänkte mest på kramp risken
Citera
2010-08-27, 23:30
Medlem
Sweeper80s avatar
Tjipp; jag snubblade in här. Funderar på att tjata till mig Lyrica i medicinskt syfte, mot GAD. Någon vänlig skäl som läser detta som har sådana erfarenheter som den vill dela med sig av?
Citera
2010-08-27, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Tjipp; jag snubblade in här. Funderar på att tjata till mig Lyrica i medicinskt syfte, mot GAD. Någon vänlig skäl som läser detta som har sådana erfarenheter som den vill dela med sig av?

Mot GAD? Vet inte vad du menar med det men jag körde med att jag hade mkt ångest och så fick jag Lyrica direkt, sen tjata jag ända tills jag fick max dosen. Lyrica skriver läkaren ut lätt iaf när jag försökte, den har ju inte blivit narkotikaklassad än.

Mvh
Citera
2010-08-27, 23:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammel Man
Mot GAD? Vet inte vad du menar med det men jag körde med att jag hade mkt ångest och så fick jag Lyrica direkt, sen tjata jag ända tills jag fick max dosen. Lyrica skriver läkaren ut lätt iaf när jag försökte, den har ju inte blivit narkotikaklassad än.

Mvh

Nej, alltså, jag ska inte köra med att jag har "Generaliserat ångestsyndrom"; jag har det, på riktigt.

Vad fan jag gör här och inte i P&P? För att jag nu vill få höra erfarenheter av folk som hänger här.
Citera
2010-08-27, 23:40
Bannlyst
Citat:
Nej, alltså, jag ska inte köra med att jag har "Generaliserat ångestsyndrom"; jag har det, på riktigt.

Jag tror det är jag som är för beng nu men du ska inte köra med att du har ångestsyndrom? Vad ska du köra med då? Fattar inte haha tror jag är för beng
Citera
2010-08-27, 23:42
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Jag tror det är jag som är för beng nu men du ska inte köra med att du har ångestsyndrom? Vad ska du köra med då? Fattar inte haha tror jag är för beng

Jag både har det och ska köra med det.

Men jag vill höra från andra här som har pangat Lyrica och haft just ångest, på riktigt.
Citera
2010-08-27, 23:44
Bannlyst
Citat:
Jag både har det och ska köra med det.

Men jag vill höra från andra här som har pangat Lyrica och haft just ångest, på riktigt.

Ja vad är det du vill fråga? Om den hjälper mot ångest? Svar ja det gör den men inte lika mkt som till exempel xanor.

Och den är ganska lätt att få den utskrivet.

mvh
Citera
2010-08-28, 03:20
Medlem
Citat:

Mvh

Ska träffa en läkare innom en snar framtid och har aldrig haft något utskrivet tidigare, har stark ångest utan knark i mig, lite början på socialfobi ( vilket man kan överdriva rätt lätt, säga att man inte vågar gå ut alls osv )

Skulle Lyrica kunna bli aktuellt alltså? Skulle nog hellre få det än någon benzo. O btw hur mkt får du? ( maxdosen) Läser om folk som käkar 2x75 mg om dagen och det är ju ingenting jag tar minst 1g per intag när jag tar lyrica.

Ber om ursäkt för att det blev en jävla röra, är alkohol och cannabis påverkad och orkar inte fixa i ordning det, mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in