2025-11-04, 08:32
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supercitronen
Hej, jag undrar bara, är det sjukt att jag kan ta 3000mg lyrica om dagen och hantera livet och va normal i det? Känns som jag tål lite för mycket och att det kan vara farligt eftersom jag vill ta mer... Är det dags att ta en paus eller kan man fortsätta ta runt 3000mg om dagen?

Har du tolerans så är det inte alls konstigt att du äter dom mängderna dagligen. Även om det är väldigt mycket. Har du ingen tolerans och äter 3000mg så har du nog fått fake lyrica.
Citera
2025-11-04, 10:00
Medlem
Citat:
Hej, jag undrar bara, är det sjukt att jag kan ta 3000mg lyrica om dagen och hantera livet och va normal i det? Känns som jag tål lite för mycket och att det kan vara farligt eftersom jag vill ta mer... Är det dags att ta en paus eller kan man fortsätta ta runt 3000mg om dagen?

Asså tar du lyrica varje dag får du typ ingen effekt och du kommer utveckla GROV abstinens om du inte redan gjort det. 3000mg är en helt brutal dos
Citera
2025-11-04, 13:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Doseringen vid generaliserad ångest är 150 - 600 mg/dag
Citera
2025-11-06, 11:49
Medlem
Min flickvän har fått lyrica (pregabalin) utskrivet mot ångest. Hon tar 350mg utspritt över dagen. Är det mycket eller lite? Och vilka doser är man uppe i om man använder drogen för att få ett rus? För att jämföra.
Citera
2025-11-08, 13:28
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Hur lång tid tar det innan toleransen är nollställd eller i vart fall marginaliserad? Nån som vet? Snackar vi nån vecka eller två eller hur ligger det till?

Tack på förhand🫡
Citera
Idag, 06:55
Medlem
horvalps avatar
hej. tagit lyrica sporadiskt under 1-2 års tid med lite småpauser här och där. ddock färre pauser senaste halvåret så känt mig mer beroende på sistone. Minns i början när jag höll mig till vidbehov/ max 600mg en gång i veckan och då var det ju fantastiskt då alkohol inte vill mig väl så det är något jag vill återgå till dvs inte vara beroende.

Jag har dock alltid bara tagit det en gång per dygn så aldrig flera doser per dag.

senaste veckan har jag tagit 300 per dygn så det är inga monsterdoser. testade vara utan 1.5 dag men grova influensasymtom kom som ett brev på posten, samt en panik & dålig sömn.

så vill trappa ner sista nu så det inte blir allt för värre än såhär då jag har jobb och familj. bör jag då fortfarande hålla mig till en dos per dygn och trappa ned tex 25mg var tredje dag eller funkar det att ta tex 150mg per 12e timme (för att få sömn och funka bättre i vardagen) och sedan minska var tredje dag eller liknande.

undrar även hur lång tid jag bör vara helt utan för att kunna ta det en gång i veckan igen utan att bli beroende .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in