Citat:
Ursprungligen postat av
019Orebro
Hade du gjort lite research innan du bestämde dig för att köpa de där värdelösa märket så hade du lärt dig att dom är falska. Du kan trycka i dig hela boxen på en gång för du kommer inte få ut någon effekt ändå
Tack för dina svar gentemot mig, den andra snubben som kommenterade och till andra som sökte efter information!
Först och främst så är egentligen de flesta läkemedel, särskilt pregabalin, fake, när det köps svart. Enda sättet att garantera att något inte är "fake" är att ha en karta med batch nr samt utgångsdatum och kontakta orginalföretaget bakom de kartor man har köpt för att verifiera att det man har är äkta. Det är egentligen enda sättet som man får svar på definitionen "fake" när det gäller läkemedel köpta illegalt
Sedan så kan ju något självklart vara fake "NERVIGESIC" men ändå innehålla pregabalin och även innehålla korrekt dosering per kapsel. Jag vet personligen utifrån vad jag lärt mig av exportörer, importörer, brukare och egen erfarenhet, att olika pregabalin märken som kommer från Indien eller i som i helhet köps på gatan i kartor med 15st per karta är FALSKA kopior
""""
(eftersom om man vill ha äkta varor så måste man nästan, köpa svenska apoteksvaror. Dessa innehåller som mest 14st per karta, som innehåller max 14st per karta av orginalmärket som är äkta svensla)
""""
MEN att man nästan nästan exakt alltid kommer få pregabalin och nästan aldrig doserat under 150-200 mg per kapsel. Tyvärr så har det nu kommit in en våg av falska "NERVIGESIC" som innehåller MAX 20mg per kapsel.
Angående frågan på om jag inte undersökte att det var stök med NERVIGESIC så har jag ett enkelt svar. Nej. Jag hade 1 vecka innan köpet av 10 kartor, köpte 2 kartor av samma kran. Dessa 2 kartor fick jag för 700. De två kartor jag köpt innan var helt "fel fria", även om de mest troligt var falska kopior så jag fick en box + en tramadol karta för 2500. Vet att i Uppsala så kan man få en box för ca 1500kr men i min stad kan 1 box variera mellan 2k-3.5k. Iallafall, eftersom jag fick en box och en tramadol karta för 2500 samt att jag en vecka innan köpt Lyrica av samma kran som funkat utan några konstigheter, så kände jag mig rätt okej med att köpa så många för den summan samtidigt.
Jag hade tyvärr inte en blekaste aning om vad det var för märke på kartorna jag köpte veckan innan, vet bara att förpackningen såg typ likadan ut samt att kapslarna såg typ likadana ut. Det var alltså inget jag kunde ha lagt märke till under köpet tyvärr... Nu i efterhand så ångrar jag att jag inte tog ut en kapsel av de 150st som jag köpte och att jag ej smakade när jag var med honom. Något som är bra att tänka på i framtiden...
Tanken var från början inte att köpa dessa kartor, utan att beställa pregabalin kristaller från en vendor på FS 4.0 som jag tidigare använt, som varit 99 om inte nästan 100% rent pregabalin, som jag dessutom skulle kunna få mycket billigare per g. Det blev dessvärre inte så då jag och familjen skulle åka och hälsa på släkten och vara borta i cirka en vecka. Jag skulle inte hunnit få paketet hem innan vi åkte iväg. Jag passade på att köpa en box för att få det billigare per karta tänkte jag.
Jag har sedan tidigare en väldigt bred erfarenhet av lyrica, då det varit bästa lösning för ångestdämpning och dessutom typ det enda som kan ge lindring på det säkraste sättet FÖR MIG. Jag har testat allt som man vanligt vis skulle rekommendera någon som har ångest. Min ångest är väldigt kronisk, även om jag är ren i 6 månader. Jag har blivit diagnoserad med/fått diagnosen komplex post traumatisk stress syndrom (K-PTSD/C-PTSD)
Blev ett lite länre svar än planerat men varit vaken hela natten så detta kunde jag driva lite tid.
Ha det fint!