2023-09-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quasy
Jag har lyrica 75mg!! På recept mot ångest. Bakgrunden är att jag troligtvis har Adhd och lider av dåligt mående till och från. Har dock inte fått genom någon remiss för utredning då jag inte är prioriterad. Min läkare skrev därför ut olika antidepp och lyrica.
Idag tar jag endast lyrica vid behov mot ångest dåliga perioder. 75mg gör ändå ingen skillnad.. Tror ni min läkare kan tänka sig höja dosen? Självklart vet hen inte att jag käkar högre doser efter eget huvud. Men 75mg är ju inget..

Borde ju gå att kanske öka till 150 iaf. Du får prata med din läkare helt enkelt
Citera
2023-09-09, 13:32
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Oj, men får du såna mängder på recept? Fått mina på recept då läkaren vill jag ska undvika oxynorm.

Oxynorm må vara beroendeframkallande, men lyrica är otroligt beroendeframkallande det också och mycket svårare att sluta med, för många, än oxynorm.

Jag har folk i min närhet som fick lyrica på recept mot ångest och så mot neurologisk smärta i händerna.
Då så sades det att lyrica i princip inte var beroendeframkallande och hade ej missbrukspotential, vilket var viktigt för den här personen som hade varit ren i 10 år.

Efter en tid började hon själv öka dosen pga toleransökningen, sedan fått höjt av läkaren.
Tillsist så ville hon sluta med lyrican och provade själv några dagar.
Hon blev väldigt sjuk, fortsatte trots detta cokd turkey, tänkte de tar några dagar sen vänder det fysiska åtminstone, icke, 2 veckor senare riktigt tvärsjuk nu både fysiskt och psykiskt och orkade inte mer och tog då lyrica igen varpå alla symtom försvann.

När jag hade min sub avtändning blev jag ungefär lika sjuk men 4 dagar max, efter det var det mer psykologiskt.

Nu om hon käkar upp lyrican några dagar innan påfyllning blir hon alltid lika sjuk någon dag eller så efter sista intaget och har försökt många gånger med läkarhjälp att trappa ned men de går inte så bra det heller...
Har hört riktiga mardömshistorier av folk som försökt eller har slutat med lyrica.
Citera
2023-09-13, 19:00
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
Oxynorm må vara beroendeframkallande, men lyrica är otroligt beroendeframkallande det också och mycket svårare att sluta med, för många, än oxynorm.

Jag har folk i min närhet som fick lyrica på recept mot ångest och så mot neurologisk smärta i händerna.
Då så sades det att lyrica i princip inte var beroendeframkallande och hade ej missbrukspotential, vilket var viktigt för den här personen som hade varit ren i 10 år.

Efter en tid började hon själv öka dosen pga toleransökningen, sedan fått höjt av läkaren.
Tillsist så ville hon sluta med lyrican och provade själv några dagar.
Hon blev väldigt sjuk, fortsatte trots detta cokd turkey, tänkte de tar några dagar sen vänder det fysiska åtminstone, icke, 2 veckor senare riktigt tvärsjuk nu både fysiskt och psykiskt och orkade inte mer och tog då lyrica igen varpå alla symtom försvann.

När jag hade min sub avtändning blev jag ungefär lika sjuk men 4 dagar max, efter det var det mer psykologiskt.

Nu om hon käkar upp lyrican några dagar innan påfyllning blir hon alltid lika sjuk någon dag eller så efter sista intaget och har försökt många gånger med läkarhjälp att trappa ned men de går inte så bra det heller...
Har hört riktiga mardömshistorier av folk som försökt eller har slutat med lyrica.
Åt ca 600-900 mg om dagen lite över två månader i sträck, när de tog slut kände jag ingen abstinens eller liknande. Vet inte om jag tyckte de var så smärtstillande heller, men förvisso när jag åt dem fick jag inget större smärtanfall heller.
Citera
2023-09-14, 00:07
Medlem
Jag har tagit lyrica under många års tid. Jag har försökt och vill sluta, men lyrican hjälper mig så pass mycket att det är svårt. Det känns som att allt i livet blir svårare utan lyrican, man mår verkligen piss under avtändningarna och ser inte ljuset i slutet av tunneln. Fyfan vilken medicin det är. Men jag måste sluta nu för har börjat få extra konstiga kroppsliga reaktioner av det. Mitt hjärta bultar alltid extremt fort av det och ofta får jag konstiga dubbelslag, det känns som att jag tappar andan en millisekund för hjärtat bultar så hårt. Det konstiga är att detta inte hände förr när jag tog lyrica. Och det händer ofta i samband med att jag går fort eller har mycket i tankarna, och under ansträngning, vilket är obehagligt som fan. Jag tror det beror på en kombination av att jag gått upp i vikt på senare år och att lyrican gör mig väldigt stressad. Antingen det eller så är det nåt mer allvarligt vilket jag är rädd för och det är därför jag känner att jag måste sluta. Har sökt hjälp för mina hjärtproblem men vården säger att det beror på psyket och drogerna och går inte vidare med någon utredning så jag måste sluta nu för att ta reda på det, så jag kan få hjälp ifall det är något fel. Har sån sjuk dödsångest.

Ville bara skriva av mig lite. Är det någon annan som känner mycket i hjärtat när ni tar lyrica? Och är det någon annan som haft ett missbruk med skiten men tagit sig ur det? Allt känns bara deprimerande och grått utan det. På det blir jag aktiv, glad och självsäker. Jag vet att det kommer ta många månader innan jag mår bättre, så måste bara ta tag i det nu.

Knarka lugnt mina vänner och om du ännu inte testat lyrica men funderar på det, undvik. Jag förstår att vissa behöver det medicinskt på grund av fysiska åkommor men om det är ångest, ta det inte. Ångesten kommer bara bli tusen gånger värre när ni slutar.
Senast redigerad av UngBarbar 2023-09-14 kl. 00:18.
Citera
2023-09-15, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UngBarbar
Jag har tagit lyrica under många års tid. Jag har försökt och vill sluta, men lyrican hjälper mig så pass mycket att det är svårt. Det känns som att allt i livet blir svårare utan lyrican, man mår verkligen piss under avtändningarna och ser inte ljuset i slutet av tunneln. Fyfan vilken medicin det är. Men jag måste sluta nu för har börjat få extra konstiga kroppsliga reaktioner av det. Mitt hjärta bultar alltid extremt fort av det och ofta får jag konstiga dubbelslag, det känns som att jag tappar andan en millisekund för hjärtat bultar så hårt. Det konstiga är att detta inte hände förr när jag tog lyrica. Och det händer ofta i samband med att jag går fort eller har mycket i tankarna, och under ansträngning, vilket är obehagligt som fan. Jag tror det beror på en kombination av att jag gått upp i vikt på senare år och att lyrican gör mig väldigt stressad. Antingen det eller så är det nåt mer allvarligt vilket jag är rädd för och det är därför jag känner att jag måste sluta. Har sökt hjälp för mina hjärtproblem men vården säger att det beror på psyket och drogerna och går inte vidare med någon utredning så jag måste sluta nu för att ta reda på det, så jag kan få hjälp ifall det är något fel. Har sån sjuk dödsångest.

Ville bara skriva av mig lite. Är det någon annan som känner mycket i hjärtat när ni tar lyrica? Och är det någon annan som haft ett missbruk med skiten men tagit sig ur det? Allt känns bara deprimerande och grått utan det. På det blir jag aktiv, glad och självsäker. Jag vet att det kommer ta många månader innan jag mår bättre, så måste bara ta tag i det nu.

Knarka lugnt mina vänner och om du ännu inte testat lyrica men funderar på det, undvik. Jag förstår att vissa behöver det medicinskt på grund av fysiska åkommor men om det är ångest, ta det inte. Ångesten kommer bara bli tusen gånger värre när ni slutar.
Kan inte hjälpa dig mycket, men gick på lyrica ett tag. Hade mycket ångest under utsättningen och det som hjälpte var en starköl på jobbtoan då och då. Det gick över tillslut så hoppas det blir så för dig också.
Citera
2023-09-18, 09:58
Medlem
Känner fan ingenting på denna substans
Tagit 600 mg idag.
Citera
2023-09-18, 14:28
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horanfrantornet88
Tagit 600 mg idag.

Prova på tom mage, utan att äta på 1 timme iaf efteråt.
Citera
2023-09-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horanfrantornet88
Tagit 600 mg idag.

Brukar starta på över 1000mg om Jag inte ätit det på ett tag, brukar vara lagom. För att sedan vara uppe på några gram om dagen, om man ska finna något positivt med lyrica och toleransen är att, låt säga att man äter skyhöga mängder i över 1 vecka i sträck så kan man bara hoppa över en dag, för att sedan starta på drygt grammet nästa dag och sedan känna väldigt god effekt.

Detta fungerar förmodligen inte på alla, men på mig. Har ätit närmare kilot säkert i pulverform
Citera
2023-09-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieantwoort
Har ätit Lyrica sporadiskt i ett par år. Började med 1 dag i veckan, alltid torsdags-kvällar, med afterglow hela fredagen. Blev sedemera till varannan dag, ibland 2 dagar på rad (alltid 600 mg i ett svep direkt på morgonen).

Höll denna frekvens i över 1,5 år. I mars hade jag uppehåll på 10 dagar (pga AT-skräckhistorier) utan NÅGON som helst indikation till AT.

Nu har jag senste halvåret kört 2 dagar i rad, sen alltid 1 dags uppehåll (600-900 mg/dag i ett svep på morgonen (nån enstaka gång fyllt på med 300-600mg på kvällen)). Har är nu inne på över 3,5 dygn sen sista dosen, men inte ett uns av AT. Varför??

Aldrig haft ångestproblem eller ngt annat i övrigt, däremot alltid haft ett stort problem med trötthet, och alltid haft stort behov av sömn, enda sen bebisålder. Lyrica gör mig skön och framförallt pigg och orkesfull hela dygnet vid intag.

Saknas jag något i kroppen som Lyrica fyller, eller vad är era teorier om varför ingen AT infinner sig alls?

Den at Jag får av lyrica är sömnproblem i 3-4 nätter, GABA-receptorerna blir lite konstiga men förutom det så är det lugnt. Då tar jag inga vanliga mängder.
Citera
2023-09-24, 10:21
Medlem
funktioners avatar
Nej fy fan. Skriver här och nu under på att lyrica inte är värd att flumma på. Inte om man som mig är missbrukare utan disciplin iallafall. Tar varje dag och toleransutvecklingen är löjlig. Dag ett och två får jag bra effekt sen blir det bara att jaga samma känsla. Och högre doser är inte trevligt imo. Blir stel, stissig, förvirrad och ger ett riktigt pundigt intryck..

Som sagt, skitdrog att punda dagligen, som många redan konstaterat. Har man disciplin kan det nog funka men för mig får det bli att använda denna enbart som boost eller till at:s.

Sen att atn är hemsk även efter kortare race är alltid värd att nämna igen.
Citera
2023-09-27, 18:34
Medlem
Tog för första gången vid midnatt igår, somnade vid 3:30 (mådde mysigt, tung i skallen) och när jag vaknade mår jag lika fint, typ "fjärilar i magen" känsla. Hur länge sitter det i? Tog 3x300 i ett svep.

Och stämmer det att det är bäst att ta med några dagars mellanrum? Så tex tog tisdag kväll, då bör jag kanske vänta till fredag för nästa runda?
Citera
2023-09-28, 15:59
Medlem
Någon som vet med säkerhet ifall Lyrica och Phenibut ger korstolerans? Försökt söka runt både här och på Reddit, folk säger både det ena och andra men ingen hänvisar till någon vettig källa.

Jag har de senaste veckorna tagit Phenibut 3g oftast Onsdag + Fredag, sen 300 mg Lyrica på Lördagar, då dessa dagar ofta innebär sociala sammanhang där det dricks alkohol vilket jag avskyr effekten av. Att vara nykter är inte ett alternativ.

Tror ni jag riskerar beroende om jag håller på så här under en längre period?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in