Citat:
Ursprungligen postat av
Orkabry
Tja alla flashbackare.
Jag käkar Pregabalin (lyrica). Min läkare surrade om att ja skulle börja äta det varje dag (har annars ätit vid behov). Jag har ju ärligt mått förbaskat bra på skiten
Har dock ätit drt väldigt lite, kanske under ca 3-4 veckor nu men sporadiskt . Har maxdos på 450 mg om dagen. Har vissa dagar tagit mer och fått den där fantastiska känslan när livet är på topp och man är som lite småhög.
Har läst om tolerans osv, vet att allt är inviduellt osv osv
Till frågan. Kommer jag tappa den där euforiska känslan när jag äter detta varje dag? Kan man äta det varje dag, ta en break några dagar och uppnå känslan .
Tacksam för svar, vet att det är många som skriver i tråden
Ja, du kommer tappa euforin efter ett tag av dagligt bruk och du kommer då behöva öka dosen.
Om du bara tar lyrican max 3-4 dagar i veckan kommer dess effekt inte avta på samma sätt, och du garderar dig då samtidigt mot den trauma som väntar dig dagen då farbror doktor slutligen tar ifrån dig läkemedlet. Det kommer att hända förr eller senare, så lika bra att vara förberedd!
Hoppas dock du är fullt medveten om hur överjävligt dåligt man mår när man slutar. Vi snackar inskriven på psykakuten-dåligt, vi snackar veckor av att inte kunna äta eller sova ordentligt, psykoser, panikångest, m.m. Tar inte sällan månader för att bli människa igen.