Citat:
Ursprungligen postat av
sistaforsoket..
Tack för svar
Dagarna jag inte tar något har till skillnad från förr blivit klart hanterbara, men långt ifrån roliga. Dock undrar jag om måendet de dagar jag inte tar är bättre än det egentligen är, eftersom precis som du säger så har jag ju det fortfarande i kroppen dagen efter och kanske ger lite effekt fortfarande.
Det där med om jag sabbar för mig själv var bara att jag undrade ifall jag kommer ångra mig någon gång i framtiden när jag försöker sluta med denna medicin, att jag gick på den så länge, men det återstår ju att se..
Ja, att äta lyrica varann dag i års tid kommer vara tufft som fan!
Hade det själv utskrivet i många år emot GAD, men har nu istället gabapentin vilket faktiskt fungerar mycket bättre på lång sikt då dem i stort sett fungerar på samma sätt, men tydligen har gabapentin inte toleransökningen som Lyrica har.
Iallafall, jag hade trappat ner väldigt långsamt om jag var du. Tror det är nyckeln med Lyrica. Säg typ med 50-100mg i månaden ungefär.
Kommer kanske inte bli kul emot slutet, men abstinensen sitter ändå i i väldigt lång tid med Lyrica oavsett. Kvittar liksom om du hade klippt det på en vecka, abstinensen hade ändå varit i veckor och kanske tillochmed månader.
Älskade lyrica förr, men tycker fan det är djävulens påfund numera.
Tror fan starkt på att Pzifer(läkemedelsverket som ligger bakom Lyrica) designade drogen på ett sätt som i stort sett gör den nästan omöjlig att gå av när man väl gått in sig på den.
Som sagt, hade själv den i många år men får nu gabapentin istället som ett form av substitut och utan den hade jag inte fungerat tror jag.
Om det beror min Generella ångest, eller lyricans permanenta skador den gett är svårt att svara på faktiskt.
Minns att min ångest inte alls utvecklats som den gjorde efter min långa medicinering av Lyrica.
Tycker den kan vara en bra medicin i vissa fall, så ska inte smutskasta dem den faktiskt fungerar för osv.
Men iallafall, trappa ner ytterst långsamt! Kanske kolla med en läkare om ett nedtrappmingschema, men gå inte med på en snabb och intensiv nedtrappning.