2018-03-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Du bör inte använda pregabalin mer än 2-3 dagar i rad, sen ta en paus på ett par-tre dagar. Sen kan du köra så ett tag, men inte mer än några veckor på det sättet heller, då är du fast igen. Går då efter mina egna erfarenheter. Och har använt pregabalin till och från sedan 2011-2012.

Du skulle nog kunna köra en vecka under tiden du tänder av från opiaterna, beror på vilken opioid du använt dig av också? Är det subutex/metadon, så kommer ju abstinensen sitta i uppåt en månad. Om så är fallet, så skulle jag nog bara använda mig av lyrican max 3 dagar i veckan. Och helst med någon dags mellanrum. Kanske ta benso den dagen du inte tar lyrica. Dom är ju dock lite korstoleranta, men du slipper bygga upp en onödigt hög tolerans mot lyrican om du varvar med benso.

Är det någon annan opioid du använt, som har kort halveringstid, så den värsta abstinensen är över på en vecka. Så kan du nog köra på lyrica under hela den veckan (eller köra varannan dag lyrica, varannan benso), Och sen trappa ut lyrican SNABBT efter det, då menar jag halvera dosen varje dag tills du är på noll. Max några dagar efter den värsta opioidabstinensen är över. Annars kommer du fastna i lyrican istället. (Been there, done that.) Och då är fan opioider bättre att gå på än lyrica. Men det är min personliga åsikt.

Och om 100mg hjälper bra, kör på det. Stoppa inte i dig mer än du behöver. Då blir det en större smäll sen. Väldig skillnad på att äta 100-300mg/dagen i vecka, än att äta 1000mg/dagen i vecka. Tycker iaf jag.

Lycka till hursomhelst, hoppas du tar dig ur skiten

mvh
EUO

Skit jag har kört lyrica 2 dagar i veckan i 2 år nu. Dagarna jag inte tar Lyrica tar jag Benso eller Tramadol. bruakr ha 1 ren dag i veckan.

Jag vet inte om jag kommer få AT av detta. Vågar inte ens testa och se

Har skaffat lite Gabapentin som jag ska varva med, de är ju korstoleranta men tror ändå det är bättre.
Citera
2018-03-12, 09:11
Medlem
Coke0s avatar
Har en fråga till er vana användare av denna sköna drog.
Åt för första gången i mitt liv gabapenting förra söndagen mot opiat avtändning och det hjälpte mig och hade bara några styckna så dom räckte två dagar, fick tag i 33st Lyrica från Pfizer 300mg som jag klämde i mig på 5dagar igår 14st 300mg i en näve. Kan säga att jag kände mer av 2st för 4dar sen än vad jag kände av 14st igår :/ så toleransen höjs ju sjukt med denna drog om man vill bli skön.
Får jag räkna med en ännu starkare at än den jag redan genomgår från Subutexen?
Tacksam för svar.
Citera
2018-03-12, 09:31
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coke0
Åt för första gången i mitt liv gabapenting förra söndagen mot opiat avtändning och det hjälpte mig och hade bara några styckna så dom räckte två dagar, fick tag i 33st Lyrica från Pfizer 300mg som jag klämde i mig på 5dagar igår 14st 300mg i en näve. Kan säga att jag kände mer av 2st för 4dar sen än vad jag kände av 14st igår :/ så toleransen höjs ju sjukt med denna drog om man vill bli skön.
Tacksam för svar.
Toleransen på lyrica går skitsnabbt uppåt. Du kan dag 1 bli skön på 1g ocg dag 2 ta 1,5-2g och få OK effekt. Men dag 3 kan du ta flera gram utan någon ruseffekt.

Det är svårt att säga om du kommer bli dålig pga lyrican. Du har ju inte käkat i så många dagar. Visst är det ganska stor mängd, men jag tror inte att du kommer bli jättedålig iaf. Tänk på att för att lindra opiat-at så funkar det att ta i princip samma dos flera dagar i rad. När jag gick på horse och tvingades tända av så kunde 7-800mg per dag (kanske öka med 150-300mg per dag) ta bort det mesta av at. Men iaf så tror jag inte att du kommer bli jättedålig, men det är omöjligt att svara på.

Och om du skulle få för dig att ta några opi, tänk på att lyrica boostar som fan! Bara så att du är beredd på det. Har själv hamnat på sjukhus pga lyrica+opiater.
Citera
2018-03-12, 09:59
Medlem
Coke0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Toleransen på lyrica går skitsnabbt uppåt. Du kan dag 1 bli skön på 1g ocg dag 2 ta 1,5-2g och få OK effekt. Men dag 3 kan du ta flera gram utan någon ruseffekt.

Det är svårt att säga om du kommer bli dålig pga lyrican. Du har ju inte käkat i så många dagar. Visst är det ganska stor mängd, men jag tror inte att du kommer bli jättedålig iaf. Tänk på att för att lindra opiat-at så funkar det att ta i princip samma dos flera dagar i rad. När jag gick på horse och tvingades tända av så kunde 7-800mg per dag (kanske öka med 150-300mg per dag) ta bort det mesta av at. Men iaf så tror jag inte att du kommer bli jättedålig, men det är omöjligt att svara på.

Och om du skulle få för dig att ta några opi, tänk på att lyrica boostar som fan! Bara så att du är beredd på det. Har själv hamnat på sjukhus pga lyrica+opiater.

Tack som fan för svar. Ja jag märkte det. Nä jag tänkte försöka undvika opiater ett tag, har gått på subutex i några år och är väldigt less på de. Inget rus på det heller förvisso men man slapp bli sjuk iaf. Men tänkte äta lite lägre typ 6-900mg som du säger i någon vecka till iaf för sen lär det succesivt bli bättre med mindre myrkryp och man kanske kan sova utan nåt.
Citera
2018-03-12, 11:50
Medlem
Citat:
Tacksam för svar.

Det cirkulerar dåliga pfizer kapslar från darknet vilket är dom sämsta någonsin du råkade inte få dessa tro? Kapslarna ser orginala ut men innuti är det pregabalin från kina vilket är riktigt kassa , vill inte skriva vilken vendor som kränger dessa men lätt och veta iaf.

Om dina kom från apoteket så är det svårt och tro att 14st inte slog hårt när du för 4 dagar sedan tog 2st. För varje dag går toleransen upp med 1 kapsel så dag två är det 2 kapslar , dag 3 3 kapslar osv men om dom var fake så förstår jag.
Citera
2018-03-12, 12:38
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Det cirkulerar dåliga pfizer kapslar från darknet vilket är dom sämsta någonsin du råkade inte få dessa tro? Kapslarna ser orginala ut men innuti är det pregabalin från kina vilket är riktigt kassa , vill inte skriva vilken vendor som kränger dessa men lätt och veta iaf.

Om dina kom från apoteket så är det svårt och tro att 14st inte slog hårt när du för 4 dagar sedan tog 2st. För varje dag går toleransen upp med 1 kapsel så dag två är det 2 kapslar , dag 3 3 kapslar osv men om dom var fake så förstår jag.

Jag håller med, alltså efter 14st 300mg kan man varken prata eller gå, speciellt om man bara har 4 dagars erfarenhet av det. Det är nåt som inte stämmer här.
Citera
2018-03-12, 13:54
Medlem
Coke0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice

Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Jag håller med, alltså efter 14st 300mg kan man varken prata eller gå, speciellt om man bara har 4 dagars erfarenhet av det. Det är nåt som inte stämmer här.

Nej det är orginal som jag själv tryckt ur karta, har aldrig köpt en drog över nätet någonsin i mitt liv.
Och då har jag pundat i mina dagar. Haft bens utskrivet i flera år, ätit Subutex i flera år.

Alltså klart jag kände av det, men inte i närheten som när jag åt 2st första dagen. Min sambo märkte inte ett skit iaf Åt 5st 300mg gabapentin totalt dom två dagarna innan som sagt men har läst och hört av min kran att det är typ 10gånger så klena som Lyrica dock.
Har ALDRIG rört en liknande drog till för en vecka sedan.

Pratade med min vän som får det utskrivet, han äter minst 10st omdagen också och känner inte någon större idé att slösa på såmånga då han inte känner kraftigare men han har ju ätit under längre tid :/
Vet idag inte om AT`n är pga brist på Sub pga ren i 14dar eller pga Lyrican, kallsvettig, 3h sömn inatt pga myrkryp och redig ångest idag.
Citera
2018-03-13, 01:26
Medlem
Är helt ny inom lyrica men fick det utskrivet idag mot stark ångest/social ångest, undrar om 25mg 3ggr per dag är bra dos att börja med? Är det en bra dos att börja trappa upp med?
Det man läser här är att de flesta börjar pang på 300mg per dag sen tar uppehåll ett par dagar sen samma visa igen osv så min dos känns väldigt låg?
Citera
2018-03-13, 01:28
Medlem
apelsinhimlens avatar
En undring. Är Lyrica fanclub för de som missbrukar Lyrica och köper den via RC-shop?
Citera
2018-03-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
En undring. Är Lyrica fanclub för de som missbrukar Lyrica och köper den via RC-shop?

Undrar det jag med. De flesta inlägg har inte med medicinska frågor att göra
Citera
2018-03-13, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Skit jag har kört lyrica 2 dagar i veckan i 2 år nu. Dagarna jag inte tar Lyrica tar jag Benso eller Tramadol. bruakr ha 1 ren dag i veckan.

Jag vet inte om jag kommer få AT av detta. Vågar inte ens testa och se

Har skaffat lite Gabapentin som jag ska varva med, de är ju korstoleranta men tror ändå det är bättre.

Hej!

Jag tror inte det är lyrican som kommer ge dig speciellt mkt abstinens om du bara tagit den två dagar i veckan. Men om du tagit tramadol och benso däremellan, så lär du nog kanske få en större smäll när du slutar med trammen och benson. Vilken benso är det och vilka mängder? Är det en långtidsverkande så sitter den ju i rätt länge efteråt, och du bygger lite tolerans trots att du har dagar med uppehåll, som jag antar att du käkar lyrica på (och därför känner ingen abstinens på varken trammen eller benson under dom dagarna.)

Även om du kör på det där viset, så skapar du nog ett litet fysiskt beroende till alla substanser, kanske inte lyrican om det bara är två dagar i veckan.

Jag tror inte det kommer bli sån hård smäll direkt, men det kommer kännas. Kanske inte första dagen, men sen så.

Och jag hade låtit blir gabapentinen. Då kan du lika gärna ta dina lyrica två dagar i veckan istället. Tycker gabapentin bara har en massa biverkningar.

Jag hade börjat med att lägga ner lyrican. Sen tagit tag i trammen och benson. Om du är ute efter att sluta helt, vill säga.

mvh
EUO
Citera
2018-03-13, 06:02
Medlem
Citat:
Tacksam för svar.

Fortsätter du ta lyrica i samma doser eller ja, 600mg+ i 1-2veckor, så kommer du få abstinens när du slutar med den sen.

I värsta fall sitter du fast i lyrican efter du blivit av med subutexen, om du käkar lyrica igenom hela subutex-abstinensen. Som kan vara i uppåt en månad. Och lyrica varje dag i en månad är inget jag kan rekommendera.

Har själv satt mig i den sitsen en gång. Och det var fan värre än att vara beroende av subutexen. Men det är väl personligt antar jag.

Själv tycker jag det är värre att sluta med lyrica än subutex/annan opioid. Och jag är inte ensam om det.

Sen finns det såklart undantag. Vissa verkar inte få samma abstinens på lyrica som andra får, av nån anledning.

Lycka till iaf!

mvh
EUO
Senast redigerad av EUO 2018-03-13 kl. 06:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in