2018-03-05, 06:21
Medlem
Varit fri från lyrica nu i 2 veckor och det bli bättre och bättre , tog hjälp av tramadol och lite röka för sömnbrist vilket man får under lyr AT och tramadol hjälpte 80% men det är mycket lättare att sluta med tram jämfört mig lyren. Så folk som försöker sluta med lyr prova tramadol men byt inte beroende bara använd i kris.
Citera
2018-03-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Hej. Gick på lyrica dagligen under ca 8 månader, åt innan det sporadiskt 3-5 dagar i veckan undet 6 månader.
Tar de endast 1-2 gånger i månaden nu, men dom fåtal gånger jag tar det brukar jag ta endast 150-300 mg. Tar jag 150 mg har jag sån jäkla ånget 2-3 dagar efteråt, tar jag 300 mg hänger ångesten i 4-5 dagar efteråt.
Varför är det så? Någon mer som upplever detta efter långvarigt bruk? Kan receptorerna vara utslitna? Hur lång tid tar det innan det blir återställt?
Har inte tagit lyrica på över 5 veckor nu men börjar bli enormt sugen.

Förr när jag tog den sporadiskt så kunde jag köra 2-3 dagar på raken och mådde inte alls dåligt efteråt, hade ifs så mycket annan skit o systemet så kanske inte kände av det.

Har du läst om Agmatine Sulfat? Kanske kan vara nåt. Annars låter det ju onekligen som du bör lägga Lyrican, alternativt knarket, på hyllan.
Citera
2018-03-05, 11:52
Medlem
Tog nyss en 300 mg, ångrade mig direkt efter o försökte kräkas upp skiten. Spydde bara upp vatten efter sådär 30 min, åkte pulvret med ut eller är de försent?
Citera
2018-03-05, 13:10
Medlem
Lustigt. Fick Pregabalin på receptet och apotekaren säger att jag inte har rätt att byta till Lyrica. Både Pregabalin och Lyrica var slut där. Åker till nästa och det är inga problem alls. Funderade på om det var värt att betala 4 gånger så mycket för Pfizers original och tänker tillbaks och kommer ihåg att jag har ju fan provat Pregabalin tidigare och minns att min reaktion var att dessa var betydligt sämre, och då hade jag inte tagit Lyrica på väldigt länge också.

Krävs det inte rätt höga poäng för att utbilda sig till apotekare? Tur att dem var slut på första apoteket, jävla idioter.

Men min fråga är, är jag också en idiot som betalade mer för att byta till Lyrica, vad är er egen erfarenhet? En kontakt till mig känner ingen skillnad på Pregabalin och Lyrica. Kan ju varit något tillfälligt för mig. Lyrica är så sjukt skumma. Ena gången blir man skev som faan, nästa gång känner man bara en aptitökning.

Har opiat-abstinens för tillfället så har endast tagit 300 mg hoppas att detta tar bort udden av ATn. Inte ute efter att flumma, men det vore väl skönt om man blev lite go samtidigt.
Senast redigerad av No6 2018-03-05 kl. 13:14.
Citera
2018-03-05, 17:37
Medlem
Ökar kramprisken om man tagit lyrica o tar en ml theralen?
Citera
2018-03-05, 17:45
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ökar kramprisken om man tagit lyrica o tar en ml theralen?
Nej
Citera
2018-03-05, 17:48
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Lustigt. Fick Pregabalin på receptet och apotekaren säger att jag inte har rätt att byta till Lyrica. Både Pregabalin och Lyrica var slut där. Åker till nästa och det är inga problem alls. Funderade på om det var värt att betala 4 gånger så mycket för Pfizers original och tänker tillbaks och kommer ihåg att jag har ju fan provat Pregabalin tidigare och minns att min reaktion var att dessa var betydligt sämre, och då hade jag inte tagit Lyrica på väldigt länge också.

Krävs det inte rätt höga poäng för att utbilda sig till apotekare? Tur att dem var slut på första apoteket, jävla idioter.

Men min fråga är, är jag också en idiot som betalade mer för att byta till Lyrica, vad är er egen erfarenhet? En kontakt till mig känner ingen skillnad på Pregabalin och Lyrica. Kan ju varit något tillfälligt för mig. Lyrica är så sjukt skumma. Ena gången blir man skev som faan, nästa gång känner man bara en aptitökning.

Har opiat-abstinens för tillfället så har endast tagit 300 mg hoppas att detta tar bort udden av ATn. Inte ute efter att flumma, men det vore väl skönt om man blev lite go samtidigt.
Pregabalin och Lyrica innehåller samma aktiva ämne dvs Pregabalin, och det ska inte vara någon skillnad effektmässigt på de två.
Citera
2018-03-06, 19:29
Medlem
Tänkte på en grej.

När man käkar skiten varje dag, borde inte nivåerna stiga hela tiden?
Om man tar 300 mg klockan 9.
Halverings tid 6 timmar
Man har 75 mg kvar klockan 21:00, man tar 300 till, borde man inte ha 375 mg i kroppen då? Sen halvreras det o efter några veckor har man 800 mg o sen tar man 300 på det. Måste ju missa något för efter några år har man ju många gram i sig? Hur ligger det till generellt för mediciner?
Citera
2018-03-07, 10:30
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Tog nyss en 300 mg, ångrade mig direkt efter o försökte kräkas upp skiten. Spydde bara upp vatten efter sådär 30 min, åkte pulvret med ut eller är de försent?

Va? Blev du rädd för hur 300mg Lyrica skulle slå? Du skulle på sin höjd bli lite pratglad.
Citera
2018-03-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Va? Blev du rädd för hur 300mg Lyrica skulle slå? Du skulle på sin höjd bli lite pratglad.

Haha nejdå. Va utan i 6 veckor, fick återfall kan man säga men ångra mig direkt, ångesten kom o jag ville inte ha i mig skiten, men den slog ändå, så va försent
Citera
2018-03-07, 19:27
Bannlyst
Den 19/2 (17 dagar sen) började jag med 50mg Lyrica på morgonen pga. ganska svår GAD (generaliserat ångestsyndrom).

När jag sa ja till Lyrica hade jag inte läst alla skräckhistorier om hur det är att sluta med Lyrica. Jisses vilket helvete det verkar vara. Hade jag läst dom hade jag nog inte börjat med Lyrica alls.

Jag har inte känt av Lyrican någonting då jag tagit den (inget rus eller liknande), men ångesten har gradvis minskat lite sedan jag började med Lyrica.

Nu har jag några frågor:
- är inte 50mg en väldigt låg dos? Jag tycker mig ha läst om startdoser på 150mg.
- har Lyrica en långsiktig effekt på ångest? Dvs. inte bara den direkta effekten (som kommer efter 1-2 timmar?)
- kan det gå hyfsat smärtfritt att sluta med Lyrica när jag bara står på 50mg?
Citera
2018-03-07, 20:29
Bannlyst
Ett litet tillägg till mitt inlägg ovan: läkaren hävdade att det skulle ta ca. 10 dagar innan Lyrican skulle ge någon hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in