2016-04-25, 21:03
Medlem
bananajoe33s avatar
Äter lyrica som medicin, ätit den i ett år ca. Lyrican tar bort min ångest och nedstämdheten, en riktigt bra medicin, jag äter ca 500mg per dag.
Citera
2016-04-25, 22:47
Medlem
bananajoe33s avatar
Någon som ätit medicinen i nått år och kan berätta om den fortfarande fungerar mot ångest/nedstämdhet?

Och är 600mg/dag den högsta dosen man kan få utskrivet?
Citera
2016-04-26, 01:00
Medlem
wasabi84s avatar
Förstår inte riktigt hur man kan gilla lyrica i berusningssyfte? Vill någon förklara? Tar lyrica och tog mycket en gång men jag kände mig pundig och typ som på Benso... E det den effekten man vill uppnå?
Citera
2016-04-26, 01:33
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Förstår inte riktigt hur man kan gilla lyrica i berusningssyfte? Vill någon förklara? Tar lyrica och tog mycket en gång men jag kände mig pundig och typ som på Benso... E det den effekten man vill uppnå?

Hade Lyrica mot värk och ångest från doktorn under ett år, ett och ett halvt typ.
(Ej i russyfte mao)

Jag upplevde att jag blev riktigt fucked up då jag började kuren (225mg/kväll) innan det stabiliserade sig efter några dagar/en vecka.

Kändes som en blandning av
Citodon, Ipren, Ritalin, Paraflex, Xanor och en hutt snaps ungefär.

Torrfylla, speedad, muskelavslappnad och smärtfri... noddade lite de första kvällarna.. ramlade och snubblade över saker.. noll koll, men - euforisk & halvt manisk.

DET är nog effekten som kidsen är ute efter, tror jag.
Eufori och mani vid överkonsumtion helt enkelt.

Riktigt mysko medicin, minst sagt.

Bensodiazepiner typ a la Stesolid och Iktorivil är ju för hundan rumsrena, pålitliga och säkra kort i jämförelse.

Förstår inte det medicinska syftet med Lyrica, föredrar min mellanmjölkslagom Iktorivil jag har fått utskriven istället.

Men förstår folk som köper detta i russyfte.. det ÄR ju mer "knarkigt" än riktigt knark rent ut sagt.

Och de doserna man läser att folk äter här i tråden är sinnessjukt

En annan hade ju hamnat på sjukhuset om man imundigade 1000mg menar jag.
Citera
2016-04-26, 01:41
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Någon som ätit medicinen i nått år och kan berätta om den fortfarande fungerar mot ångest/nedstämdhet?

Japp den fortsatte att funka bra mot generell ångest, men vill nog påstå man blev mer apatisk/inaktiv med tiden på ett sätt som istället skapade existentiell ångest och mer nedstämdhet/depression iom att man bara lät tiden flyga förbi.

Hoppas du begriper vad jag skriver?

Ett visst mått av ångest/stress & pådrivande miljö måste man ju ha, annars blir det det inga bullar gjorda så att säga
Citera
2016-04-26, 02:09
Medlem
Ghurps avatar
Käka lyrica ett par år ett bra tag sen. hmm minns inte exakta dosen men de va runt den rekommende.

Ända resultatet jag fick var typ + 12 kilo på en kort tid.
Bestämde mig för slutq och det var absolut bland den värsta nertrappningen jag haft. Tog månader inna jav blev av med allt.

Sen börja jag läsa om folk som amvänder skitet för uppnå en skön rush. Hade kvar några kaplsa på 200mg?1 gubbe ladd ute på krogen sen banka skitet med lyran och få fan va jag mådde bra! Men smälla i mig en stor mängd lyrq gör mig bara illamående.

Glad för er som får e njutning ialf!
Citera
2016-04-26, 04:18
Medlem
wasabi84s avatar
Jag känner inget alls mer än att mycket av mina spänningar i nacken e väck plus att min värk jag plötsligt fick e borta fast jag får lyrican mot ångest
Citera
2016-04-26, 14:04
Medlem
CoopColas avatar
Jag och en bekant går till samma läkare (han som vi hade först har slutat och det var en vikarie som jobbade där i 14 dagar som vi fick träffa) och vi båda har stått på lyrica i över ett år. Senaste gången så skrev han ut mina vanliga Lyrica från Pfizer en burk á 200st medan min bekanta fick något som hette "Breika" (Pregabalin från Actavis) istället för de vanliga lyrica när han/hon var där 3-4 dagar efter mig... Är det någon annan som har fått så här? Jag hade för mig att pfizers patent/ensamrätt på lyrica (eller vad det nu kallas, ni förstår nog vad jag menar) skulle gå ut i år så det är väl kanske därför det har kommit in fler tillverkare..

Men är det någon annan som har fått byta från pfizers Pregabalin till något annat märke? Kollade fass nu och det finns pregablin från Orion Pharma, Sandoz, Stada och Teva.. Alla innehåller de klassiska doseringen som pfizer alltid haft (25,50,75,150,225 samt 300mg).

Någon skillnad på dessa? Prismässigt? Vi båda har fullt högkostnadskort så betalar inget iaf, men kan vara kul att veta. Är ju så hutlösa priser på lyrica annars (iaf om man får burkar och starkare än 25mg)

Ska till apoteket nu så kan göra en update när jag är tillbaka
Senast redigerad av CoopCola 2016-04-26 kl. 14:11.
Citera
2016-04-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33

Ätit den sen Maj förra året och jag den funkar fortfarande magiskt mot all ångest, och ja 600mg är max dygnsdosering du kan få utskrivet. Den euforiska känslan man får i början får man dock inte nu efter ett år.
Citera
2016-04-26, 15:11
Medlem
Nu har jag testat att dricka kaffe på morgonen då jag tar min Lyrica och kan iaf i mitt fall konstatera att det inte alls boostar eller höjer Lyricans effekt. Jag är ingen kaffedrickare i vanliga fall. 2 koppar starkt kaffe har ingen boostande effekt iaf för mej, inte nikotin heller (snus).
Citera
2016-04-26, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svajjig
Nu har jag testat att dricka kaffe på morgonen då jag tar min Lyrica och kan iaf i mitt fall konstatera att det inte alls boostar eller höjer Lyricans effekt. Jag är ingen kaffedrickare i vanliga fall. 2 koppar starkt kaffe har ingen boostande effekt iaf för mej, inte nikotin heller (snus).

Det är nog mycket inbillning. Tycker dock det slår snabbare med varm dryck och blir väldigt kaffesugen och dricker kopiösa mängder när jag tar lyrica vilket i sig ger en soft boost med extra speed.
Citera
2016-04-26, 20:57
Medlem
Utopia.s avatar
Har hört att Lyrica och Phenibut är lika varandra i rus, fast Lyrica då har snabbare påslag och kortare verkningstid. Kan någon bekräfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in