2009-02-04, 14:06
Medlem
Blev arbetslös i november 2008.
skrev in mig som arbetslös 12 januari 2009(komvux var fullt.... )

där sa en kärring att jag kanske kunde få grundersättningen från alfakassan. Jag kollade givetvis upp detta och det visade sig att jag kunde få ersättningen. skickar in alla papper till alfakassan dagen efter.

var på ett personligt möte med min "handläggare" igår,jag sa att jag hade kraven för att få akassa. Då sa han att arbetsförmedlingen måste skicka in en "signal" till alfakassan(vilket dom inte hade gjort) att jag är inskriven(vilket jag va för 3 veckor sen)...

Frågan är, kommer jag få ersättning för dessa 3 veckor?

Man undrar va fan idioterna sysslar med på statliga företag.kunde dom inte sagt till att jag skulle höra av mig om jag beviljas a-kassa?
Citera
2009-02-04, 14:11
Medlem
Brain Damages avatar
Oftast när det strular med a-kassa / arbetsförmedling är det den sökande själv som inte lämnat alla uppgifter som efterfrågats eller uppfyllt alla krav som ställs.

Om fel begåtts av a-kassan rättas dessa oftast till. Om fel ej rättas till kan man begära omprövning av beslut.
Citera
2009-02-04, 14:13
Medlem
LtdRichards avatar
Slarv, flathet och inkompetens är något man måste lära sig att leva med när det handlar om myndigheter.
Citera
2009-02-04, 14:17
Medlem
fick ett mail från alfakassan idag att dom inte fått in nån signal ... va ju där igår, dom borde ha "sänt" den då ... blir galen
Citera
2009-02-04, 14:20
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LtdRichard
Slarv, flathet och inkompetens är något man måste lära sig att leva med när det handlar om myndigheter.
Det är inte den uppfattning jag har, utan det är snarare en ignorans från allmänheten om de komplicerade regelverk som styr allehanda ersättningar.

Absurt nog skriker ofta samma personer på skärpta krav för ersättningar som senare skriker om myndighetsslarv när regelverket drabbar dem själva.
Citera
2009-02-04, 14:48
Medlem
D_Devils avatar
Citat:

Och en helvetiskt lång jävla handläggningstid också.
Citera
2009-02-04, 15:02
Medlem
LtdRichards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Absurt nog skriker ofta samma personer på skärpta krav för ersättningar som senare skriker om myndighetsslarv när regelverket drabbar dem själva.

Jaha? Jag förstår inte kopplingen...
Citera
2009-02-04, 15:30
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Jaha? Jag förstår inte kopplingen...
Hum, jag tänkte ett tag förklara kopplingen, men låter i stället ditt inlägg symbolisera den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in