2025-07-06, 11:56
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Samma med Mattias Flink, kan samhället garantera att han inte skadar fler?

Om du inte läst mina andra texter så förespråkar jag livstidsfängelse för mördare.

I livet finns inga garantier förutom ett.
Citera
2025-07-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
I livet finns inga garantier förutom ett.

Döden.

Ja, men iallafall, när man har permissioner eller släpper ut en mördare så är detta den absolut viktigaste frågan. Kan man garantera att denna mördare inte skadar fler personer. Är svaret nej så ska inte mördaren få sin permission eller sin frihet.
Citera
2025-07-06, 12:12
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Döden.

Ja, men iallafall, när man har permissioner eller släpper ut en mördare så är detta den absolut viktigaste frågan. Kan man garantera att denna mördare inte skadar fler personer. Är svaret nej så ska inte mördaren få sin permission eller sin frihet.

Personligen tycker jag att livstidsstraff ska tillämpas för 16 åringar också, för klarar du av att skjuta ihjäl en person för lite pengar så kan du nog klara av straffet som medföljer.
Citera
2025-07-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Personligen tycker jag att livstidsstraff ska tillämpas för 16 åringar också, för klarar du av att skjuta ihjäl en person för lite pengar så kan du nog klara av straffet som medföljer.

Ja, speciellt när det är som nu beställda mord. Då visar man att man saknar respekt för andras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in