2009-02-04, 12:29
Medlem
Paitors avatar
Tjena, i november köpte jag en grym skärm från Samsung. Den heter Samsung syncMaster T220P. Den hade då precis släppts men bara en månad senare utgick den från sortimentet och nu är det inte en enda butik som har den i lager längre. Någon som kan förklara vad som hänt? Känns mycket underligt. De har ju inte släppt en efterföljare heller.
Citera
2009-02-04, 16:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paitor
Tjena, i november köpte jag en grym skärm från Samsung. Den heter Samsung syncMaster T220P. Den hade då precis släppts men bara en månad senare utgick den från sortimentet och nu är det inte en enda butik som har den i lager längre. Någon som kan förklara vad som hänt? Känns mycket underligt. De har ju inte släppt en efterföljare heller.
Skitskärm, de insåg att det inte var värt att göra fler.

Nej jag vet inte varför de bara släppte så få, det var ju en T220 fast med lite högre upplösning. Den var nog för dyr gentemot T220 ska du se.
Citera
2009-02-04, 18:28
Medlem
Paitors avatar
Ja något i den stilen måste det vara. För skitskärm e den långt ifrån. De är ju rätt ensamma i kategorin för 22 tums fullHD skärmar om man säger så. Kanske var för dyr = för bra

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1019#rparams=k=s34429158

Drig iväg ett mail till Samsung av ren nyfikenhet. Risken e dock stor att man får de där tråkiga support svaren.
Citera
2009-05-11, 15:33
Medlem
Bumpar denna tråd istället för att skapa en ny.

Inköpte en av dessa för ett par månader sedan, och då jag kör med dubbla skärmar skulle jag nu vilja inhandla en till. Den verkar tyvärr inte finnas tillgänglig i Sverige längre, så därför undrar jag om någon köpt en från utlandet.
Alltså, har någon köpt en T220P nyligen, och i så fall var?
Citera
2009-05-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paitor
Ett par månader sen med att svara - men bättre sent än aldrig, eller hur?

Fick svar från samsungs kundsupport nyss:

Citat:
Hej XXXX

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Tyvärr finns inte denna skärmen att få tag pålängre, panelen till den
slutade att tillverkas. Det ända är om någon återförsäljare har kvar den
på lager.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Hanna
Samsung support

Riktigt tråkigt faktiskt.
Citera
2009-05-12, 03:40
Medlem
Kyrioss avatar
Personligen tycker jag att det är riktigt tråkigt att deras support inte kan stava till "enda."

Nåja, det verkar faktiskt vara en riktigt nice skärm, hur mycket kostade den?
Citera
2009-05-12, 09:43
Medlem
Samsung 226bw är kärleks, bästa skärmen som gjorts <3
Citera
2009-05-12, 11:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoblom
Samsung 226bw är kärleks, bästa skärmen som gjorts <3
För den blinde och totalt okunniga mycket möjligt. Den var precis som T220 okej när den kom, dess närmste konkurrent var väl W2207H som var en okej skärm det också!
Citera
2009-05-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrios
Personligen tycker jag att det är riktigt tråkigt att deras support inte kan stava till "enda."

Nåja, det verkar faktiskt vara en riktigt nice skärm, hur mycket kostade den?
2850:- inklusive frakt, så den var inte dyr heller med tanke på upplösningen. Jag kan få en liknande monitor (till utseendet i alla fall) för 3200, men det känns ju minst sagt lite surt att köpa en sämre produkt som dessutom är dyrare bara för att få ett enhetligt skrivbord.

Sen kan man kanske inte klaga så värst mycket på supporten då de i det här fallet faktiskt hade något vettigt att säga, istället för de vanliga "Har du försökt att starta om X?".
Citera
2009-05-13, 13:19
Avslutad
För dyr tillverkning

Panelen till Samsung SyncMaster T220P blev för dyr att tillverka och den tilldelningen som Sverige fick av denna modell var väldigt liten. När dessa tog slut fanns det inga fler att beställa från Korea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in