2003-09-11, 13:34
Medlem
oGGos avatar
Användaren hammerjoe är härmed varnad pga. ett tramsinlägg och total avsaknad av respekt!

Hela tråden:
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=84151

Inlägget i fråga:
http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=501555&postcount=15
Citera
2003-09-11, 14:30
Medlem
Afonsos avatar
Då skall väl även thompa, i konsekvensens namn, bli varnad i samma tråd. Snacka om tramsinlägg och brist på respekt.
Citera
2003-09-11, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Då skall väl även thompa, i konsekvensens namn, bli varnad i samma tråd. Snacka om tramsinlägg och brist på respekt.

JA! Varna ALLA som inte tycker som er!
Snälla, banna på livstid alla som skriver i humorforumet också vetja!
Idioti på hög nivå... :mad:
Citera
2003-09-11, 15:37
Medlem
vad då han får väl ha vilken åskt han vill om en offentlig person,
kan du förklara närmare, eller har du en förutfattad såssik åsikt
Citera
2003-09-11, 15:42
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak

För som sagt, jag bryr mig inte ett skiT om att hon dog!
Citera
2003-09-11, 16:12
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak

Vem skall förklara närmare och vad är en "såssik åsikt"?
Citera
2003-09-11, 16:26
Medlem
nä men det var väl inte helt fel om man läser nyhetrna så tycks det vara så att det sker 1 mord om dagen och det är väl det som är det nya i sverige i dag, och varför skulle då inte eliten bli drabbad,
Citera
2003-09-12, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar
Du har rätt till en åsikt, men sluta basunera ut din totala brist på empati i en tråd där den är helt utan relevans.

Suck, har debaterat denna fråga på forum runt om i internetsverige och det är lite konstigt att se att just Flashback är dem som är minst tolleranta mot oliktänkande.

Själv förstår jag inte hur man kan känna speciellt stor empati för en människa som man inte känner. Jag förstår om Göran Persson eller någon EU-minister som faktiskt kände Anna blir ledsna.

Men du kan ju knappast anklaga någon för att vara en empatilös människa om han eller hon inte känner medlidande med en person som han eller hon inte ens känner. Då skulle man ju få gå omkring och gråta hela dagarna.
Citera
2003-09-12, 00:27
Medlem
finkels avatar
Nu börjar jag oxå fundera..Om jag inte blir mer berörd av Annas död än andra som blir mördade här i Sv, ska man då bli varnad för det.hammerjoe skriver ju bara zzzzzzzz gäsp, vilket för mig betyder att, han inte kommer ligga sömnlös över att Sveriges utrikesminister blivit mördad. Det har han väl ändå rätt till att tycka.Om detta forum bara skulle bry sig om respekt för kända människor, så skulle man ju inte kunna skriva mkt. Visst är det otäckt o hemskt att Sv utrikesminister blir mördad mitt på ljusa dagen, men FB kan väl fan inte kräva att alla users måste gråta för det.Visst var det väl onödigt av hammerjoe att skriva denna rad, men jag trodde ALLA åsikter var tillåtna här på FB. Det har iaf admin sagt i flera trådar vid det här laget.Mvh Finkel
Citera
2003-09-12, 01:48
Medlem
oGGos avatar
& ni missade totalt att jag skrev at han skrev ett tramsinlägg också då eller?
trams i kombination med respektlöshet ger jag varning för, kanske är jag lite partisk i denna fråga eftersom jag är bestört av Anna Lindhs bortgång, vilket inte verkar gälla för ett par andra!

Antingen skiter man i att skriva i en tråd eller så skriver man nåt vettigt!
Speciellt när det gäller en sådan här känslig fråga!
Citera
2003-09-12, 03:54
Medlem
finkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
& ni missade totalt att jag skrev at han skrev ett tramsinlägg också då eller?
trams i kombination med respektlöshet ger jag varning för, kanske är jag lite partisk i denna fråga eftersom jag är bestört av Anna Lindhs bortgång, vilket inte verkar gälla för ett par andra!

Antingen skiter man i att skriva i en tråd eller så skriver man nåt vettigt!
Speciellt när det gäller en sådan här känslig fråga!
Nej då oGGo, jag missade inte att du skrev "tramsinlägg" Det är precis det jag reagerar på, för i mina ögon, så visar bara hammerjoe att han, tyvärr, inte bryr sig mkt över att Anna Lindh blivit mördad.Och det har han faktiskt rätt i att tycka. OM han sagt "Det var rätt åt den ......" hade jag köpt varningen direkt, men att han inte bryr sig ska han inte bli varnad för.Att det sen var onödigt att skriva,ja det tyckte jag redan i mitt förra inlägg, MEN han har faktiskt rätt att skriva vad han tycker han med.(Inom FB-s o Svea rikes lags ramar förstås) Att du sen, liksom flera utav oss andra, är bestört, över det sjuka att Sveriges utrikesminister blir mördad mitt på ljusa dan,ger dig väl iaf knappast rätten att godkänna vad som är tillåtna åsikter här på FB,eller?Återigen, så har jag, vid ett flertal tillfällen, sett uttalanden av admin som säger att;Ingen åsikt är fel o ska förbjudas (inom lagens riktmärken,förstås) Det är väl det som ÄR yttrandefrihet.Mvh Finkel
Citera
2003-09-12, 08:32
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar
Du har rätt till en åsikt, men sluta basunera ut din totala brist på empati i en tråd där den är helt utan relevans.

Jag förstod inte riktigt den där medeltidsvenskan där () men ok, ska inte snacka mer om det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in