Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanekungen
Det är fel. Det var en som hette Weibull som ville ändra lite på den. Dom skånska färgerna är från 1100 talet. Var vänlig och sluta skriva en massa OT trams om saker som du inte vet något om i min tråd sök dig till ett annat forum och gör det.
Vet du vad, jag har skrivit en hel del annat som inte var OT, men eftersom du bara hackar ner på det som var OT, så måste jag ha en rimlig chans o ge en replik.
De historieböcker, samt ne jag har tillgång till bara så här på direkten säger att det finns inga som helst bevis för att skåne har haft den flaggan, en hypotes är att en biskop i lund använde dem på 1100 talet. Men de är ju som sagt ogrundade teorier. Och för den delen legenden säger att danneborgen är från 1200 talet (ett slag i nuvarande estland) enl NE också. Så hur skånska flaggan ska ha anor från 1100 talet, ja. De vet jag inte hur du tänkt.
Men OnT. igen då. Det är inte någon vanhedrande sak, de har gjort en flagga med gult och blått, den i mina ögon påminner inte, hånar inte eller kränker inte den svenska. Vidare skrev jag ett antal frågor om hur du nu vet de vill kränka, hur de gjort detta med mening och så vidare. Det enda spår till svar jag hitta var en mening där du skriver om att vissa folkgrupper får göra vad dom vill.
Så, jag tycker hela tråden kanske borde flyttas bort från juridik.