2009-02-04, 01:44
Medlem
Sist jag var utomlands såg jag jeans och andra mer traditionella plagg som gav känslan av mjukis. Mjukare och hade resår. Tyvärr tänkte jag inte på att köpa några men jag skulle gärna vilja veta om någon vet var man hittar några eftersom jag verkligen hatar att springa runt i vanlig mjukis hemma. Ser ut som värsta slacker och det dödar all erotik!

Tycker inte om att ha på mig jeans osv när jag är hemma.
Citera
2009-02-04, 02:10
Medlem
gisslans avatar
Håll koll efter såna små reklam-häften som man får i brevlådan med jämna mellanrum. De brukar innehålla reklam för kalsongprenumerationer, ginzakatalogen och kalle ankas pocket och sån skit. Där har jag sett "jättesköna och moderiktiga byxor" som verkar vara något liknande som du är ute efter. Med tanke på bilderna i reklamen verkar målgruppen vara medelålders män och kvinnor som har tappat allt vad klädsmak heter på ålderns höst.
Citera
2009-02-04, 10:43
Medlem
Kolla postorderkatalogerna, tex cellbes, dom borde nog ha såna där byxor åt dig.
Citera
2009-02-04, 13:40
Medlem
Tjohildas avatar
Såna där torghandlare som säljer kläder brukar ha mjukisbrallor som faktiskt går att visa sig ute i. Köpte ett par när jag skulle ligga på sjukhus en gång, för att känna mig bekväm i men ändå kunna gå till kafeterian utan att bli uttittad.
Citera
2009-02-04, 15:52
Medlem
Juicy Couture

Jag har ett par Juicy Couture-byxor som jag brukar ha på mig hemma. Svarta med fickor både fram och bak, det är mjukisbyxor men ser lite mer dressade ut då de har fickor. Gjorda i velour. Ingen text eller logga någonstans. Brukar ha på mig dem på sommaren om jag bara skall ner till affären eller på promenad också.

Har ett tag letat efter ett par likadana i en annan färg men har inte lyckats hitta det. Nu har dock Juicy kommit ut med liknande byxor (alltså med fickor) med matchande luvtröja med dragkedja.

De kostar rätt mycket ca 1300 kr för ett par byxor. Men det är det helt klart värt. Mitt favoritplagg som används flitigt.

Jag är ju tjej och vet inte vilket kön du själv är men det finns lite för killar också.
Citera
2009-02-04, 23:59
Medlem
nostalgitrippens avatar
Sverigehäftet rekommenderas tid trådskaparen.
Där kan man köpa mjuka sköna jeans med läderdekorationer och utan bakfickor, och de har resår i midjan. Ett mycket bra plagg för sådana som likt trådskaparen antagligen är alltför fetmad för normala kläder. Varning utfärdas dock: man ser ut som en clown i dessa byxor! Min kusin Östen som bor i Herrljunga brukade ha på sig sådana till släktens förtjusning. Alla skrattade åt honom i mjugg och bakom hans rygg!
Citera
2009-02-05, 14:26
Medlem
Tack för tipsen. Fick mig på spår vad gäller internetsökandet i och med att jag kollade på Juicys sida. Drawsting velor men osv.

Haha, nä jag är inte alls tjock utan min kropp är snare slank och gymmad men jag gillar faktiskt inte att skrota runt i vanliga byxor hemma trots avsaknad av fett.
Citera
2009-02-05, 22:51
Medlem
Dolce & Gabbana har ju gjort en del med resår/snörning som är menade att bäras till kavaj (altså "kostymbyxor").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in