Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-03, 22:20
Medlem
brants avatar
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

såg en sida här i en tråd där man kunde gå in och kolla vilka spel som man kan spela på sin dator. och sen klickade jag mig fram till detta, tänkte att nya drivrutiner är ju alltid bra.
är detta bra att ladda hem?
borde inte sånt här göras automatiskt?

tack
h
Citera
2009-02-03, 22:25
Medlem
08oss avatar
Jag laddade ner catalyst control center, den nya men fick problem med att kolla på TV:n då genom TV-out, vilden va svart-vit. Så det är inte alltid bra men oftast, och nej den laddar inte ner och hämtar automatiskt. Rekomenderar DriverScanner, hittar uppdateringar ganska automatiskt
Citera
2009-02-03, 22:33
Medlem
tomorres avatar
Drivrutiner till grafikkort gör mig rädd!
Har aldrig haft så mycket trubbel med nåt som med dem! Min enkla regel nuförtiden: om grafiken funkar - uppdatera inte! Om du tror att något blir bättre eller att du löser ett problem med nya drivrutiner - ladda ner, ta ett djupt andetag, håll tummarna och installera.

I korthet: inte i onödan.
Citera
2009-02-03, 23:04
Medlem
brants avatar
en till fråga då
vafan är plug and play bildskärm?
Citera
2009-02-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomorre
Drivrutiner till grafikkort gör mig rädd!
Har aldrig haft så mycket trubbel med nåt som med dem! Min enkla regel nuförtiden: om grafiken funkar - uppdatera inte! Om du tror att något blir bättre eller att du löser ett problem med nya drivrutiner - ladda ner, ta ett djupt andetag, håll tummarna och installera.

I korthet: inte i onödan.
Om det skulle bli fel, så använd uppdateringspunkterna det löser alltid drivrutinerna
Citera
2009-02-04, 17:37
Medlem
tomorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brant
en till fråga då
vafan är plug and play bildskärm?

Betyder att den bara skall vara att plugga i. Du skall alltså inte behöva installera drivrutiner för att få den att funka. Tror alla skärmar är PnP nuförtiden, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in