Skulle vilja se hur ni resonerar angående rubriken. Skulle gärna vilja veta varför ni tycker som ni gör också.
Handlar allt egentligen om det egna ansvaret, hur man brukar drogen. Handlar det om kunnighet och det rätta psyket?
Hur lätt är det att falla i träsket och vice versa.
Tänkte börja med denna redan framtagna listan som är baserad på vetenskaplig fakta. Stämmer den? Hur kan cannabis ligga framför anabola stereoider, ecstasy osv?
Och de droger som inte ens finns med på listan? t.ex. svamp osv. What's up with that!
1: Heroin
2: Kokain
3: Barbiturater (starkt beroendeframkallande sömnmedel)
4: Illegalt metadon
5: Alkohol
6: Ketamin (används legalt i sjukvården som narkosmedel)
7. Bensodiazepiner (används även legalt som lugnande medel)
8: Amfetamin
9: Tobak
10: Buprenorfin (används även legalt vid drogavvänjning)
11: Cannabi
12: Flyktiga lösningsmedel
13: 4-MTA (ecstasyliknande)
14: LSD
15: Metylfenidat (amfetaminliknande)
16: Anabola stereoider
17: GHB
18: Ecstasy
19: Alkylnitriter (poppers)
20: Kat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab