Hej!
Fan alltså... har ett tag misstänkt att allt inte stod 100% rätt till med datorn, men igår hände det.
Hade igång den och den sa till om programuppdateringar, var ett par st som behövde uppdateras, klickade ja och det krävdes en omstart alltså, som vanligt.
Installationen fortgick och det var kanske 8 av 11 installationer som gick bra, men sen fick jag ett felmeddelande och där stod det att inte alla program kunde uppdateras. Har för mig att den sa till att den skulle starta om sig, för det gjorde den.
Sen när äpplet kommer upp och det plingande ljudet gav sitt läte så uppe i vänstra hörnet och ner till typ halva skärmen så kommer plötsligt massa text, siffror, ord och bokstäver. Kan utläsa vissa ord som "kernel" och kombinationer som typ "x18987a" och sådant. Därefter tonar skärmen ner något och det kommer upp en ruta i mitten som säger ungefär "press and hold down power button to shut down..." på några olika språk.
Detta händer nu samtliga gånger jag försöker starta datorn. Antar att det är allvarligt, det känns så. Tror ni jag måste installera om datorn helt? Finns det något sätt att komma åt hårddisken på ändå tror ni?
Jag provade att starta med startskivan till och jag kommer in till lite menyer och sådant...
Hjälp mig snälla, har ju massa viktiga dokument och grejer på datorn!