2009-02-03, 19:23
Medlem
FTUs avatar
Tja, råkade ut för en jävligt korkad grej i helgen. Jag och en polare hade varit på krogen och skulle dra hem till honom. Min polare var jävligt onykter samt jag. Min polare däckade sedan på en bänk i centralstationen i Göteborg. Jag fick för mig att jag skulle gå och köpa något att äta, innan jag gick ifrån honom så gav jag honom min teleskop batong som jag hade i inne fickan. För att vi hade precis sett en misshandel utanför centralen. Så det kändes inte så bra att lämna han helt obeväpnad. När jag kom tillbaka fem minuter senare så var han borta, en kille berättade för mig att vakterna hade tagit han för vapen. Grejen var den att när jag gav eller la min batong brevid honom så var han inte ens vaken. Så han var alltså helt omedveten om detta. Nu till min fråga, vad kan det bli för straff? Jag har ringt polisen och förklarat allt. Men om dom inte tror mig och han åker på skiten vad kan straffet hamna på?
Citera
2009-02-03, 19:56
Medlem
Blir han fälld är det dagsböter. Kan vakterna intyga om att han var svinpackad, och du tar på dig att du gav honom batongen utan hans vetskap är det du som får dagsböter istället...
Citera
2009-02-03, 20:08
Medlem
En batong på stan är brott mot knivlagen. Intressant att du ringer polisen för att försöka övertyga dom att du också begått brott mot knivlagen

Det blir som redan sagt troligtvis böter(fängelse är inte att tänka på om han inte har en massa annat som ligger och väntar på honom). Batongen kommer du naturligtvis inte få tillbaka heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in