2009-02-03, 15:26
Medlem
Ska försöka fatta mig så kort som möjligt, har genomlidit en rätt så utdragen rätts process där det finns vissa punkter i förundersökningen samt händelser som inte har gått helt rätt till. Dommen har nu slutat i hovrätten där den har överklagats till HD och dom har inte gett prövnings tillstånd.

FU-ledaren har begått misstag rätt så grava, vilket är det bästa sättet att gå vidare nu? Är det en jo-anm,älan eller polis anmälan som gäller? Eller både och? Hovrätten har gjort bedömningar som inte existerar i förundersökningen samt gjort sina egna slutsatser som inte existerar.

// mvh J
Citera
2009-02-03, 15:28
Medlem
Det bästa är väl att göra både och.
Citera
2009-02-03, 15:37
Medlem
Finns det något sätt denna dom kan tas upp igen eller har jag förstått det fel om JK går in och påtalar att allvarliga fel har gjorts?

mvh J
Citera
2009-02-03, 15:44
Medlem
Jthunderas avatar
Vad har åklagaren gjort för fel? HR har också gjort fel eller? Du kan ju vänta och se om HD gör "rätt".
Citera
2009-02-03, 15:45
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Vad har åklagaren gjort för fel? HR har också gjort fel eller? Du kan ju vänta och se om HD gör "rätt".

Men HD har ju nekat pt.
Citera
2009-02-03, 15:46
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jughead
Ska försöka fatta mig så kort som möjligt, har genomlidit en rätt så utdragen rätts process där det finns vissa punkter i förundersökningen samt händelser som inte har gått helt rätt till. Dommen har nu slutat i hovrätten där den har överklagats till HD och dom har inte gett prövnings tillstånd.

FU-ledaren har begått misstag rätt så grava, vilket är det bästa sättet att gå vidare nu? Är det en jo-anm,älan eller polis anmälan som gäller? Eller både och? Hovrätten har gjort bedömningar som inte existerar i förundersökningen samt gjort sina egna slutsatser som inte existerar.

// mvh J

Att hovrätten har gjort bedömningar som inte existerar i förundersökningen är väl inte så konstigt, eftersom förundersökningen inte innehåller bedömningar utan redogörelser.

Du kan inte konkretisera lite bättre vad det är som är fel.
Citera
2009-02-03, 16:18
Medlem
Giffoxs avatar
Du kan ju alltid starta ett nytt liv som rättshaverist och bli kompis med Billy Butt. Såfort domen har vunnit laga kraft är det bara att skicka in en ansökan om resning. Hoppas bara inte på för mycket innan du (märker eller) har lärt dig att varje nederlag blott stärker rättshaveristens hängivelse.
Citera
2009-02-03, 17:33
Medlem
Måste det inte ha tillkommit nya bevis för att man kan ansöka om resning?
Citera
2009-02-03, 17:48
Medlem
Giffoxs avatar
Jag kan inte direkt påstå att jag har någon verklighetsförankrad kunskap/erfarenhet. Därför länkar jag till en rättskälla av rang
http://sv.wikipedia.org/wiki/Resning

Om du nu inte sitter bakom lås och bom utan sysselsättning råder jag dig att göra nåt mer.. konstruktivt och realistiskt. Som att lägga ett 10k-bitars pussel
Citera
2009-02-03, 18:12
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Men HD har ju nekat pt.

Aj då. Läste lite för snabbt och såg det som att de inte gett ett besked ännu.

Men... Berätta mer om felen TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in