Citat:
Ursprungligen postat av D.Crane.
Hej
Det är så att jag bor i en studentlgh i Göteborg sedan ett tag tillbaka. Nu har jag inte tagit de högskolepoängen som krävs för att få bo kvar i lägenheten (mest för att jag höjde mitt HP-resultat i höstas och bestämde mig för att byta program, samtidigt som jag inte hade nån aning om studiekravet).
Nu undrar jag hur bra de är på att kolla upp sånt här? Det är förövrigt SGS det gäller.
För jag skulle gärna vilja bo kvar här tills hösten då jag drar igång med det nya programmet.
Jag undrar också om jag förlorar min kötid om jag skulle bli utkastad? Jag har ju ändå kötid från Juni som jag inte skulle vilja bli av med.
Alla svar uppskattas
Nu vet jag inte hur det är i Göteborg, men i Stockholm är det så att de gör studieprövning varje termin, men ganska lätt att få bo längre genom att överklaga och skaffa intyg rån studenthälsan. Vet åtminstone två som i princip helt gett upp sina studier och inte ens försökt ta några poäng, men som sagt till studenthälsan att de haft en "jobbig period" och få ett intyg som de givit till hyresvärden.