Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2009-05-11, 21:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunillasthlm
"Ägg och socker" - man vispade ihop ett par ägg med ett par dl socker, sen åt man.
När jag var i tidiga tonåren var jag så smal att jag försökte gå upp i vikt genom att dricka vispgrädde...
Några skedar O´Boy brukade jag ha i också.
Citera
2009-05-11, 21:54
Medlem
När jag var liten brukade jag gå och knapra okokt spaghetti, annars var jag nog som alla andra; gillade sötsaker, ogillade grönsaker.
Citera
2009-05-12, 09:59
Medlem
Birgitta61s avatar
Jag brukade äta gräddfil som filmjölk med Start

Brukade även ha rejält med socker på glassen som jag rörde runt tills det blev som mjukglass. Det var så härligt när det knastrade i munnen samtidigt som man åt glass.
Citera
2009-05-12, 11:30
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogust123
När jag var hos morfar brukade jag gå igenom hans kyl och blanda ihop allt jag hittade det och sen låta han smaka det. Detta var otroligt roligt, men däremot tyckte varken han eller mina föräldrar att det var lika roligt
Exempel på "maträtter" kunde t.ex. vara sill med bostongurka, hallonsylt och chokladsås.

Haha, tanken som for genom mitt huvud innan jag kunde stoppa den var "låter inte helt dumt"
Citera
2009-05-12, 13:41
Medlem
erikps avatar
När jag var mindre hade jag socker på mycket av maten. Tex filingor och mjölk, inge konstigt med det men möjligtvis mängden, hade säkert en deciliter till en skål, sen satt jag och åt sockret som låg på botten med sked.

Socker på torteline med mängder av ost och ketchup och socker på leverpastej...
Citera
2009-05-12, 14:30
Medlem
Likmasks avatar
När jag var liten hade vi alltid ostbågar i tomatsoppan och jordnötter på korvstroganoffen. Men det hade alla i familjen. Jag äter inget av det längre, men traditionen finns kvar i familjen.

Tyckte också om att äta rå falukorv, råa makaroner, chokladgegg innehållande vispgrädde, oboy och mjölk samt att blanda chips och sockerdricka till en gegga i munnen för att sedan hoppa upp och ner för att framkalla illamående.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in