"Ägg och socker" - man vispade ihop ett par ägg med ett par dl socker, sen åt man.
När jag var i tidiga tonåren var jag så smal att jag försökte gå upp i vikt genom att dricka vispgrädde...
Brukade även ha rejält med socker på glassen som jag rörde runt tills det blev som mjukglass. Det var så härligt när det knastrade i munnen samtidigt som man åt glass.
När jag var hos morfar brukade jag gå igenom hans kyl och blanda ihop allt jag hittade det och sen låta han smaka det. Detta var otroligt roligt, men däremot tyckte varken han eller mina föräldrar att det var lika roligt
Exempel på "maträtter" kunde t.ex. vara sill med bostongurka, hallonsylt och chokladsås.
Haha, tanken som for genom mitt huvud innan jag kunde stoppa den var "låter inte helt dumt"
När jag var mindre hade jag socker på mycket av maten. Tex filingor och mjölk, inge konstigt med det men möjligtvis mängden, hade säkert en deciliter till en skål, sen satt jag och åt sockret som låg på botten med sked.
Socker på torteline med mängder av ost och ketchup och socker på leverpastej...
När jag var liten hade vi alltid ostbågar i tomatsoppan och jordnötter på korvstroganoffen. Men det hade alla i familjen. Jag äter inget av det längre, men traditionen finns kvar i familjen.
Tyckte också om att äta rå falukorv, råa makaroner, chokladgegg innehållande vispgrädde, oboy och mjölk samt att blanda chips och sockerdricka till en gegga i munnen för att sedan hoppa upp och ner för att framkalla illamående.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!