2009-02-03, 01:30
Medlem
Joosas avatar
Kpte nyligen en ny ljudanlggning till TVn av mrket philips. En sdan med "dvd receiver" eller vad det nu kallas. Jag har inte brytt mig om att ansluta bilden frn denna till tvn n d jag sllan kollar p dvd utan kr via hdmi frn datan, och om jag ngon gng kollar p dvd s kan jag gra detta genom xboxet.

Men men, av ngra anledningar har jag nu valt att end ansluta bilden frn systemet till tvn men det r dr jag stter p problem! Eftersom de flesta uttagen i tvn (hdmi, av etc) redan r utnyttjade av andra saker s har jag bara en ledig vg kvar, den via komponentvideo/rgb eller var man nu vill kalla det fr.

Jag trycker nu in rd, grn, bl p sina rtta platser i hlen p tvn och andra nden i "frstrkaren/DVDn". Jag lgger sedan i filmen goldfinger frn -64 i DVDn och hr att ljudet flyter p fint...

Men sjlvklart skall det ju fela ngonstans, inte sant!? vad hnder med bilden? Jag antar ju att jag skall stta p den fr ingngen komponent vilket jag ocks gr ven en annan ingng fr rgb provar jag en jvla massa gnger. Hela tiden sger tvn "ingen signal"!

Vad gr jag fr fel??

PS: tvn r en 37tummare LCD av mrket LG och r ca 1.5 r gammal
Citera
2009-02-03, 02:06
Medlem
Askess avatar
TVn kanske glappar, sladdarna kanske r trasiga... Har du kollat s TVn r instlld p YPbPr? Testa att dra ur en av RGB-sladdarna, till exempel den bl, och se om du fr ngon bild verhuvudtaget.
Citera
2009-02-03, 02:14
Medlem
Joosas avatar
nevermind, det r fel p systemet jag kpt helt klart! testade med scart nu och allt men bilden vill fortfarande inte komma!! ljudet kommer till tvn men inte bilden... hatar fan elektronik, det r alltid samma visa! tillbaka till elgiganten blir det!
Citera
2009-02-03, 02:45
Medlem
Joosas avatar
urskta dubbelpost men anvnder denna trden igen...

Tror ni det r ngot fel p hela maskineriet eftersom ingen bild visas? jag hr ju ljudet?? r det ngon instllning mntro?
Citera
2009-02-03, 03:08
Medlem
Askess avatar
Men hr du ljudet i TVn s att sga eller i stereon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in