2022-02-23, 08:41
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Sent svar, men vad fan han var ju värre än Ida Karkiainen. Kan tycka rent principiellt att det verkar vara skillnad på folk och folk, Ultima Thule får skit, men Ace of Base går att spela på mainstreamradio.
Självklart är det så, det var landssorg när Kamprad dog men alla visste att han stödde nysvenska rörelsen. Hur mycket det än bär mig emot så gillade jag Ida Karkiainen. Möjligt att jag heiled, jag har aldrig varit nazi och detta är fånigt.

Vi kör den här klassikern https://www.youtube.com/watch?v=TcyhfNOhz9g med Uffe
Citera
2026-03-10, 23:42
Medlem
felfoedds avatar
Jag har lyckats få tag på Ulfs nazistlåtar och det som direkt slår en är hur ideologiska hans texter är.

Trots att det är synt snarare än rock så är det mycket grövre än t.ex. Pluton Svea.

Pluton Svea framstår som nazistdansbandsmusik i jämförelse.

När man lyssnar på Ulfs låtar så inser man direkt att den här killen har inte dragits med i nazistsvängen enbart därför att han sökte sig till en subkultur som ung och det "råkade" bli nazismen - utan den här killen är rasist på riktigt.

Och mycket riktigt så var han också medlem i SD när SD var öppna rasister, inte under perioden 2006-2023 då de förställde sig.
Citera
2026-03-11, 06:34
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Jag har lyckats få tag på Ulfs nazistlåtar och det som direkt slår en är hur ideologiska hans texter är.

Trots att det är synt snarare än rock så är det mycket grövre än t.ex. Pluton Svea.

När man lyssnar på Ulfs låtar så inser man direkt att den här killen har inte dragits med i nazistsvängen enbart därför att han sökte sig till en subkultur som ung och det "råkade" bli nazismen - utan den här killen är rasist på riktigt.

Och mycket riktigt så var han också medlem i SD när SD var öppna rasister, inte under perioden 2006-2023 då de förställde sig.
Var kan man få tag på dem?
Citera
2026-03-11, 17:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd

Det skulle vara intressant att höra de låtarna trots allt.
Menar så illa kan det väl inte vara??
Citera
2026-03-11, 19:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Var kan man få tag på dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Verkar finnas här: https://archive.org/details/uffe_was_a_nazi

EDIT: Jag har lyssnat nu.
Det var fan illa. Jag hade också försökt förneka allt det där om jag varit med och spelat in den där skiten
En låt lät som soundtracket till Donkey Kong Country. Och det soundtracket är i midi, och tar upp några kilobyte.
Resten lät som valfri skitdålig könsrock med nazitexter.

Jag struntar i texterna, men musiken var ruskigt dåligt komponerad.
Senast redigerad av Bartman777 2026-03-11 kl. 19:41.
Citera
2026-03-11, 23:15
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag hade skivan en gång i tiden. Köpte den direkt av Jan A. när den kom ut. Tro mig, den är precis så usel som det sägs. Visst finns det ett kuriosavärde, men inte tillräckligt för att jag skulle behålla plattan. Sålde den på discogs för en bra peng innan den blev bannad.
Citera
2026-03-13, 14:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Det var fan illa. Jag hade också försökt förneka allt det där om jag varit med och spelat in den där skiten
En låt lät som soundtracket till Donkey Kong Country. Och det soundtracket är i midi, och tar upp några kilobyte.

Tackar så mycket för länken!
Citera
2026-03-29, 01:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Var länge sedan jag lyssnade på den skivan. Ren musikaliskt inte det bästa, men underhållande på sitt sätt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in