2013-07-20, 07:53
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Var finns bevisen ???

https://www.youtube.com/watch?v=q54fkmJ3waY

Rööööör inte vårat laaand nej nej nej.... Rööööör inte vårat laand nej nej nej.....

Alltid dom jävla svartingarna som börjar dom stora bråken. Sen är det våra svenska pojkar som åker in på kåken!

Citera
2014-07-16, 02:52
Medlem
Höjas avatar
Jag ursäktar redan nu för bumpen, men satt under kvällen, lirade minecraft, drack gin och tonic och på något jävla sätt hamnade jag på "uffe was a nazi". Mins skivan från när jag var yngre och mp3rna.

Så nu måste jag, som vuxen man veta, var fan kan man köpa denna skivan? Vet att den pressades i typ 1000 upplagor av flashback, år 2000 fanns det skivor kvar, så jag bumpar för att tigga, be och se om någon kan peka vart den finns. Vore ett episkt bidrag till min politiskt inkorrekta skivsamling.
Citera
2014-07-17, 00:55
Bannlyst
Är det bekräftat att det är Ulf Ekberg som sjunger dessa låtar? Lyssnade just på "Rör inte vårat land". "Killing machine" är rätt skön musikaliskt sett!
Citera
2014-07-18, 00:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vad jag tycker är så konstigt är att band som Ultima Thule är tabu fast de aldrig har gjort någon rasistisk låt. Men man får höra Ace of base på radion. Fast Ulf Ekberg har gjort riktiga hat-låtar.
Citera
2014-07-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vad jag tycker är så konstigt är att band som Ultima Thule är tabu fast de aldrig har gjort någon rasistisk låt. Men man får höra Ace of base på radion. Fast Ulf Ekberg har gjort riktiga hat-låtar.

Internationell Pop VS Svensk viking rock

Ace of Base ær bekræftad øver hela værlden och fått okej stæmplen så dærfør gør dom inget åt det.

Kommunister i Sverige gillar inte Svensk viking rock dær man sjunger om forntida dar och om Sveriges storhet. Just dærfør ær den bannlyst och rasist stæmplad av kommunist pøbeln.

Vi vet alla att Ultime thule ær inte rasister http://www.youtube.com/watch?v=40ula7cdSFU
Citera
2014-07-18, 08:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Internationell Pop VS Svensk viking rock

Ace of Base ær bekræftad øver hela værlden och fått okej stæmplen så dærfør gør dom inget åt det.

Kommunister i Sverige gillar inte Svensk viking rock dær man sjunger om forntida dar och om Sveriges storhet. Just dærfør ær den bannlyst och rasist stæmplad av kommunist pøbeln.

Vi vet alla att Ultime thule ær inte rasister http://www.youtube.com/watch?v=40ula7cdSFU

Det var ett jävla liv när det begav sig, Uffe fick gå ut offentligt ooch pudla.
Citera
2019-02-04, 02:19
Medlem
Jag är nyfiken på följande:

Commit Suicide släppte ju aldrig något album mig veterligt? Körde som bara live eller?

Och hur fick han på Flashback (minns inte vem av ägarna bakom Flashback det nu var som hade inspelningarna?) tag i inspelningarna?

Har Ulf Ekberg någonsin erkänt att det är han som sjunger på inspelningarna?
Citera
2022-02-22, 08:14
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som har rättigheterna ifall denna kult skiva kommer ut igen
Citera
2022-02-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Någon som har rättigheterna ifall denna kult skiva kommer ut igen

Eftersom skivan släpptes utan Uffes medgivande känns det lite absurt att prata om "rättigheter". Det står väl vem som helst fritt att släppa en ny bootleg.
Citera
2022-02-22, 16:24
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Eftersom skivan släpptes utan Uffes medgivande känns det lite absurt att prata om "rättigheter". Det står väl vem som helst fritt att släppa en ny bootleg.

Det visste jag inte faktiskt. Trodde det var en officell skiva.
Då får vi väl se ifall det kommer en ny bootleg eller inte.
Citera
2022-02-23, 02:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det visste jag inte faktiskt. Trodde det var en officell skiva.
Då får vi väl se ifall det kommer en ny bootleg eller inte.
Tror inte det kommer ut något mera. Eller fråga herr Axelsson. Hade några av låtarna nedladdade på skiva någon gång för ca 20 år sedan.
Citera
2022-02-23, 02:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det var ett jävla liv när det begav sig, Uffe fick gå ut offentligt ooch pudla.

Sent svar, men vad fan han var ju värre än Ida Karkiainen. Kan tycka rent principiellt att det verkar vara skillnad på folk och folk, Ultima Thule får skit, men Ace of Base går att spela på mainstreamradio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in