Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det finns få saker inom matkulturen som upprör så mycket som användandet av ketchup.
Och visst är det som 010 o.s.v. skriver, ketchup har en förmåga att ta över alla andra smaker.
Det finns en reklamfilm för Kungsörnen som är väldigt talande, ni vet nog vilken jag menar.
Är det inte dags att döda oxfiléns goda rykte? Handen på hjärtat, tycker ni verkligen att oxfilén är så fantastiskt god?
Ryggbiff och rostbiff smakar ju något i alla fall, oxfilén är ju mör men fantastiskt trist i smaken.
Själv tycker jag att en sådan macka hade suttit som en smäck efter en kväll på puben.
Om nu macktillverkaren vill ha oxfilé och ketchup så låt honom för helvete ha det.
Han kanske kan gödsla med pengar, varför ska han då nöja sig med karré? Hade ni gjort det?
Jag håller med om att oxfilé har ett bättre rykte än den förtjänar, dock så vill jag påpeka att det ingenstans i mitt inlägg står att oxfilé skulle vara det bästa, mest smakrika och godaste köttet. Det handlar bara om priset i mitt exempel.
Att ha pengar innebär inte per automatik att man vill slösa dom i onödan, snarare tvärtom. Mycket vill ha mer och rik blir man inte bara för att man tjänar mycket pengar utan för att man har koll på utgifterna.
Så nej, även om jag vore snorrik skulle jag inte köra med ketchup till oxfilé (detta förutsatt att jag gillade ketchup) eftersom jag tycker det vore slöseri med pengar utan jag hade nöjt mig med ett billigare kött.
EDIT
Nu gick ju off-topic igen. Jag försöker träna mig själv på att sluta men ibland slinter man. Aja, vill någon mig något angående detta så PMa istället för att skriva här. Jag kommer i alla fall inte svara i tråden men, eller svara via PM på något i tråden.