2009-02-02, 13:54
Medlem
4283s avatar
Hejsan.

Jag undrar om det är någon som provat att köra IATKOS på sin PC? Det är i stort sett ett OS X för PC, och vad jag förstår så är allting som i en Mac?

Någon som vet några nackdelar med att försöka installera detta? Fungerar det bra? Hur är det med mjukvaror? Är det Apples grejor som gäller, eller är det mer som ett bastant tema (i stil med Fly-A-Kite OS X) som rullar på Windowsbaserade .exe-filer?

http://iatkos.wikidot.com/
Citera
2009-02-02, 14:42
Medlem
4283s avatar
För er som vill prova detta, men har problem med installationen. (Mitt problem var att den inte hittade hårddiskar som var av typen SATA).
  • Sätt i image-skivan och starta från den
  • använd er av -v *enter* för att komma igång med installationen
  • Om ni upptäcker att installationen inte upptäcker någon hårddisk, utan bara skivan som sitter i CD-rom:en så;
  • Gå in i Utilities > Disk Utility > här ska den hitta SATA-diskar också. Nu ska ni "erase:a" denna (formatera på Mac-språk? ) > när vi väljer format som ni skall formatera till så använd Mac OS~någonting > detta gör att den hittar hårddisken, och installationen kan påbörjas. Håller på just nu - spännande
Citera
2009-02-02, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
För er som vill prova detta, men har problem med installationen. (Mitt problem var att den inte hittade hårddiskar som var av typen SATA).
  • Sätt i image-skivan och starta från den
  • använd er av -v *enter* för att komma igång med installationen
  • Om ni upptäcker att installationen inte upptäcker någon hårddisk, utan bara skivan som sitter i CD-rom:en så;
  • Gå in i Utilities > Disk Utility > här ska den hitta SATA-diskar också. Nu ska ni "erase:a" denna (formatera på Mac-språk? ) > när vi väljer format som ni skall formatera till så använd Mac OS~någonting > detta gör att den hittar hårddisken, och installationen kan påbörjas. Håller på just nu - spännande

Det är vanliga Leopard fast lite omgjord så att det sak gå att installera på PC.
Citera
2009-02-02, 14:58
Medlem
cannaBes avatar
Tror inte att det är en sätt att köra windows apps på Mac OS. Ser mer ut som en möjlighet att köra MacOS på PC..
Citera
2009-02-02, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Tror inte att det är en sätt att köra windows apps på Mac OS. Ser mer ut som en möjlighet att köra MacOS på PC..

Precis. Finns ju förövrigt redan en tråd om detta.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=555040
Citera
2009-02-02, 17:24
Medlem
LasseLarssons avatar
Testade att installera Kalyway's version på min AMD x2 3800+. Det var ett jävla meck ska ni tro, tog en hel dag bara att få in det, men det gick!.. i ca 2 min sen hängde sig datorn efter ca 2 min inne i OSX.
Efter ytterligare 1 dags felsökning och svordomar, då pallade jag inte mer och installerade XP igen. :P
Citera
2009-02-02, 21:28
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Testade att installera Kalyway's version på min AMD x2 3800+. Det var ett jävla meck ska ni tro, tog en hel dag bara att få in det, men det gick!.. i ca 2 min sen hängde sig datorn efter ca 2 min inne i OSX.
Efter ytterligare 1 dags felsökning och svordomar, då pallade jag inte mer och installerade XP igen. :P
Jo, jag är i samma läge just nu. Gav upp IATKOS och provade Kalyway - kom längre, men inte längre än language settings:en... Vet du vad som kan vara fel?
Citera
2009-02-02, 21:29
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermario1972
Precis. Finns ju förövrigt redan en tråd om detta.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=555040
Jo, jag vet - tänkte dock att detta skulle bli lite mer specificerat. Nåja.
Citera
2009-02-02, 22:12
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Jo, jag är i samma läge just nu. Gav upp IATKOS och provade Kalyway - kom längre, men inte längre än language settings:en... Vet du vad som kan vara fel?

Jag har ingen aning, gav upp efter det. Ger kanske det ett försök igen när jag har skaffat en Intel processor.
Citera
2009-02-03, 12:45
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Jag har ingen aning, gav upp efter det. Ger kanske det ett försök igen när jag har skaffat en Intel processor.
Testade ändra grafikupplösning och stänga av allting i BIOS osv, ingenting gav någonting - så ger också upp.

Någon som vet någonting om Leo4All? Är det i samma sak som Kalyway och IATKOS, med annat namn? Lika sugig installation osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in