Det finns människor som anser att könsrolls-förordningen som gäller i vårt samhälle idag är helt ok.
Det finns människor som anser att sterotypa könsroller inte är ett stort problem.
Då jag anser det, med råge, kommer vi aldrig kunna mötas i denna fråga.
Vad är självändamålet med utraderandet av sterotypa könsroller?
Eftersom reklam ofta inriktar sig till en viss målgrupp måste man ju porträttera denna på ett eller annat sätt i reklamen. Dock så tror jag reklamskaparna skulle tjäna på att bredda sin målgrupp, ex. städ och diskmedel kanske skulle kunna vinna på att rikta sig mot ungdomar som nyss flyttat hemifrån eller bryta mot normen och inte göra en likadan reklam som alltid (kvinna som städar och fejar och lyser upp som en sol när allt är skinande rent) eftersom den är så tröttsam att man knappt reagerar.
Jag har lite svårt att se hur man ska göra viss reklam könsneutral. Ex: bindor, trosskydd, rakhyvlar för kvinnor, rakhyvlar för män, håravfall, svampmedicin osv.
Räcker det, eller ska jag räkna upp de andra 17.000 anledningarna också?
Rada gärna upp dem, somliga härinne respekterar nämligen MÄNNISKOR och skiter helt och hållet i vilket kön dem har. Däremot kan det vara kul att nyttja könsroller som ett verktyg för att trigga rabiata feminister som du som är så otroligt lättstötta och inte kan ta in att andra människor har andra åsikter än du själv, fanatiker.
omg har inte ens tänkts på detta som sagt tidigare i tråden letar man efter fel så hittar man fel.
tror ni män skulle bry sig om det var ngn man på ajax reklamen...
tagga ner ett varv.