2009-02-02, 12:54
Medlem
tja, tänkte bara kolla om nån vet ifall dom gör pissprov på en person undersökning inför en rättegång om misshandel, undersökningen är på frivården...
är tidigare dömd för 2 ringa narkotika om det har nån betydelse

BleSs
Citera
2009-02-02, 17:16
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
tja, tänkte bara kolla om nån vet ifall dom gör pissprov på en person undersökning inför en rättegång om misshandel, undersökningen är på frivården...
är tidigare dömd för 2 ringa narkotika om det har nån betydelse

BleSs

"Undersökningen" brukar väl bestå i at man får besvara frågor om sin livssituation mm, inget fysiskt lixom.. Dom kommer garanterat fråga hur du har det med drogerna och så, men tror absolut inte du behöver oroa dig för påföljder efter ev pissprov ..

Jag har själv blivit utredd av frivården när jag var misstänkt för ett grovt brott(enligt dom). Då var det iaf inget snack om pissprov eller så. Dock var det ju inte narkotikarelaterat och jag har inte heller tidigare blivit dömd för något sådant. Jag vet alltså inte riktigt till 110% om det kan bli pissprov,men jag har aldrig hört talas om någon som fått ytterligare straff i samband med undersökning..

Frivårdens uppgift är ju att ta reda på hur du har det på hemmaplan så att säga. Detta vägs sedan in i domen mot dig. Men som sagt, känns högst osannolikt att du skulle åka på ytterligare narkotikabrott efter deras undersökning, även om det nu kommer vara pisseprov mm..

edit: trött, mkt upprepnngar
Senast redigerad av knivhippie 2009-02-02 kl. 17:19.
Citera
2009-02-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knivhippie
"Undersökningen" brukar väl bestå i at man får besvara frågor om sin livssituation mm, inget fysiskt lixom.. Dom kommer garanterat fråga hur du har det med drogerna och så, men tror absolut inte du behöver oroa dig för påföljder efter ev pissprov ..

Jag har själv blivit utredd av frivården när jag var misstänkt för ett grovt brott(enligt dom). Då var det iaf inget snack om pissprov eller så. Dock var det ju inte narkotikarelaterat och jag har inte heller tidigare blivit dömd för något sådant. Jag vet alltså inte riktigt till 110% om det kan bli pissprov,men jag har aldrig hört talas om någon som fått ytterligare straff i samband med undersökning..

Frivårdens uppgift är ju att ta reda på hur du har det på hemmaplan så att säga. Detta vägs sedan in i domen mot dig. Men som sagt, känns högst osannolikt att du skulle åka på ytterligare narkotikabrott efter deras undersökning, även om det nu kommer vara pisseprov mm..

edit: trött, mkt upprepnngar

okeey skönt

Tack för Info..

BleSs
Citera
2009-02-03, 16:02
Medlem
De gick prima dom tar inte urinprov på personundersökning på frivården
Citera
2009-02-03, 17:12
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
De gick prima dom tar inte urinprov på personundersökning på frivården

Gött. Det hade varit rätt kostsamt om man skulle urintesta varenda kotte som är misstänkt för något.
Citera
2009-02-03, 18:12
Bannlyst
Nej men innan du får bojan eller fängelse straff så får du pissa, tänk på det, det gjorde inte jag nämligen och rökte feting och drog i mej lite tjack, helgen innan jag skulle få boja. Jag klarade mej som tur var då jag inte var någon van brukare av droger. Obs det var 10 år sedan.. Jag var skapligt nervös för att få åka in istället och kanske bli av med jobbet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in