Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
tja, tänkte bara kolla om nån vet ifall dom gör pissprov på en person undersökning inför en rättegång om misshandel, undersökningen är på frivården...
är tidigare dömd för 2 ringa narkotika om det har nån betydelse
BleSs
"Undersökningen" brukar väl bestå i at man får besvara frågor om sin livssituation mm, inget fysiskt lixom.. Dom kommer garanterat fråga hur du har det med drogerna och så, men tror absolut inte du behöver oroa dig för påföljder efter ev pissprov ..
Jag har själv blivit utredd av frivården när jag var misstänkt för ett grovt brott(enligt dom). Då var det iaf inget snack om pissprov eller så. Dock var det ju inte narkotikarelaterat och jag har inte heller tidigare blivit dömd för något sådant. Jag vet alltså inte riktigt till 110% om det kan bli pissprov,men jag har aldrig hört talas om någon som fått ytterligare straff i samband med undersökning..
Frivårdens uppgift är ju att ta reda på hur du har det på hemmaplan så att säga. Detta vägs sedan in i domen mot dig. Men som sagt, känns högst osannolikt att du skulle åka på ytterligare narkotikabrott efter deras undersökning, även om det nu kommer vara pisseprov mm..
edit: trött, mkt upprepnngar