Finns utryck som myntades i olika samanhang, här är ett. Ståplats i Nybroviken! Kom sig av att en snubbe kalades Hasse "tuppen" men hette egentligen Hans Malmbro, trevlig lirare när han var på det humöret (sällan)
Bodde vid malmskilnadsgatan i huvudstaden och hade ett par kärringar som gnodde åt han, hallick! år 1966, En slängde han ut genom fönstret, en kille.
en slog han ihjäl med en rörtång. och en på något annat sätt.
Körde med nån polare med sig ner till hamnen vid gamla Göta Hovrätt och dumpade dom i havet.
Han torskade ju till slut och fick ett kraftigt straff, var på koloni i slutet.
Var med när rymningen skedde från kumlabunkern som då var ny, 1972 när
16? stack. längs ute var Tony Rosendahl 8 mån. Tuppen ville ej följa med för han skulle ju bort sen.
Söp kraftig före morden och efter, träffade han i ett miserabelt skick, polarn sade innan vi gick in till han, säg inget om knark då blir han galen! jaså sa jag, är han inte det redan!
Trevlig pratstund, han låste aldrig dörren och där satt all slags juveler.
När han skulle avgiftas så gjorde han det hos en jag oxå kände, dom ville ha han på sjukan, Äsch sa han och fick ep stup i kvarten, men gick igenom den fruktansvärda abstinensen efter supit minst ett år hårt. stark sen isoleringen sa han när jag frågade.
Var på hans födelsedag och det var faktiskt många som var där spik nykter alla.
och då fick man höra roliga gamla hederliga kriminella (ej golbögar) berätta
så man häpnade.
Undrar många gånger var fan det vart av han?? någon som vet??
Nu säger dom i gbg passa dig så du inte får ståplats i surtesjön.
Så OG och andra snorungar ett handslag är ett handslag i affärer! se och lyssna!
Bodde vid malmskilnadsgatan i huvudstaden och hade ett par kärringar som gnodde åt han, hallick! år 1966, En slängde han ut genom fönstret, en kille.
en slog han ihjäl med en rörtång. och en på något annat sätt.
Körde med nån polare med sig ner till hamnen vid gamla Göta Hovrätt och dumpade dom i havet.
Han torskade ju till slut och fick ett kraftigt straff, var på koloni i slutet.
Var med när rymningen skedde från kumlabunkern som då var ny, 1972 när
16? stack. längs ute var Tony Rosendahl 8 mån. Tuppen ville ej följa med för han skulle ju bort sen.
Söp kraftig före morden och efter, träffade han i ett miserabelt skick, polarn sade innan vi gick in till han, säg inget om knark då blir han galen! jaså sa jag, är han inte det redan!
Trevlig pratstund, han låste aldrig dörren och där satt all slags juveler.
När han skulle avgiftas så gjorde han det hos en jag oxå kände, dom ville ha han på sjukan, Äsch sa han och fick ep stup i kvarten, men gick igenom den fruktansvärda abstinensen efter supit minst ett år hårt. stark sen isoleringen sa han när jag frågade.
Var på hans födelsedag och det var faktiskt många som var där spik nykter alla.
och då fick man höra roliga gamla hederliga kriminella (ej golbögar) berätta
så man häpnade.
Undrar många gånger var fan det vart av han?? någon som vet??
Nu säger dom i gbg passa dig så du inte får ståplats i surtesjön.
Så OG och andra snorungar ett handslag är ett handslag i affärer! se och lyssna!