Substans:
Hasch, Cannabis, Xtc (både "äkta" med MDMA, syra doppade samt lite annat med diverse prepparat i), Koks, Tjack, Benso, N2O, Psilocybe Semilanceata,
Dos:
Psilocybe Semilanceata - 5 gram
Xtc - 1 st
Öl - 1 st Mariestad
Cigg - 10-20 st
Ålder:
20
Kön:
Man
Vikt:
ca 84 kg
Tid:
01:00 - 07:00/10:00
Beskrivning:
The Beginning:
I lördags natt så skulle det ske, mitt livs tripp hade jag planerat, som då skulle bestå utav 5 gram Toppslättskivlingar som jag hade införskaffat, allt var relativt planerat, skulle trippa ensam (hade en tripp veckan innan på 3 gram som var underbart kul för mig själv) och var ledig dagen efter.
Började i alla fall lördagen med att jobba 14:00 till 00:00, men sen var det dags. Fick skjuts hem av en arbetskompis som var medveten om vad jag skulle göra och sa att jag borde ta det lugnt, men jag oroade mig inte det minsta
00:20 - Ankomsten till lyan:
Hur som helst så kliver jag in i lägenheten och ser att det svampen har kommit i brevinkastet, tar genast upp dem, öppnar zippåsen och väger upp det, och jepp, grammantalet jag hade beställt stämde helt överrens om vad som stod på vågen. Hade planer på att städa lägenheten först och göra lite mysigt innan jag intog svampen, men äh, inte tusan skulle jag göra det. Glad och munter som jag är stoppar jag i mig svampen och tuggar förgäves den äckliga svampsmaken, fy tusan vad vidrigt det är. Sagt och gjort, 5 minuter senare var de nere och nu började jag städa vardagsrummet och gosa ner mig i soffan för att börja kolla på film, rättare sagt Kung Fu Panda.
01:00 - Nu börjar det:
Helt plötsligt så börjar svampen slå känner jag, jag är extremt glad och fnissar glatt åt filmen, börjar sträcka på mig och känner hur allt bara pirrar i hela kroppen när jag ligger där i soffan "Yes! Detta kommer bli perfekt" minns jag att jag tänkte. Hur som helst så börjar jag smått inspektera omgivningen runt om kring mig, ljusskimmer överallt och färger lyser bara starkare och starkare!
01:40 - Porr:
Helt plötsligt får jag för mig att avbryta filmen för att börja kolla på porrfilm istället (måste ju vara underbart att runka till porr på svamp), sagt och gjort småmyser jag till porrfilmen jag satt på, men får beslutsångest och byter till en annan, och sedan till en annan. Och så håller det på i ca 20-30 minuter (kollade max 3 minuter på vardera film). Dock så upptäcker jag när jag vidrör datamusen att jag har en blåsa på tummen, detta störs jag dock lite av, men lite småmysigt har jag ändå över att pilla på denna blåsa, men tillslut så tröttnar på på tumblåsan och biter hål på den och fortsätter i ca 10 minuter till med att byta porrfilm var 3dje minut. Mitt i detta så ringer en kompis till mig, jag kravlar mig upp ur soffan, vinglande och andfådd som en andfådd get och det är ju Erik som ringer och frågar vad jag gör:
Erik - Tja, va gör du?
Jag - *flämtande* jaaahh haaeer tagitt svamp!
Erik - Oooofaaan, hur mycket?
Jag - 5 gram, hahahahah (och stukar rakt ner i soffan)
Erik - Oooofaan, ta det lugnt bara, haha!
Efter att vi lagt på får jag för mig att Erik kanske är bög och är kär i mig, varför skulle han annars bry sig om mig för? Ja, så måste det ju vara! Sagt och gjort så fortsätter jag där jag slutade, genom att fortsätta kolla på porr.
02:00 - Besvikelsen:
Men inser nu att det verkar som att alla effekter har avtagit, vad är nu detta?! Ska trippen inte vara mer än i 1 timma, fyfaan va tråkigt tänker jag tyst för mig själv, blir så fruktansvärt besviken, allt känns hemskt, tar genast på mig kläder för att bara gå ut och gå i det mörka vädret, och känner mig näst intill "nykter". Ut ur lägenheten kommer jag, och får snilleblixten "Faan, om man skulle hem till Erik för att röka brajj, han bor ju bara ca 8 km från mig". Sagt och gjort så börjar jag traska vidare mot Erik, men efter 10 minuter så inser jag att det är för långt, går hemmåt igen för att skriva på msn att han ska ringa mig, men inte tusan ringer han, vilket jag tyckte var irriterande då jag ville röka hasch med honom. Jag blir ännu mer besviken, får då tankegångar att ta mina 3 st xtc som ligger på bordet intill mig, men bestämmer mig att bara förstöra denna lördag kväll med att gå ut och deppa istället.
03:00 - Den ensamma knarkaren:
Efter en ca 10-20 minuter promenad är jag helt utmattad, det är mörkt, kallt, jag är ensam, och får genast för mig att jag måste få ordning på mitt liv, allt är kört, alla hatar mig. Medan jag går inspekterar jag träden som tittar smptt elakt på mig, allt är dystert, ser bilar åkandes långt bort, säkert polisen får jag för mig, men nojjar inte sönder mig, utav vill de ta mig, så ta mig.
Sätter mig senare mitt i vägen, i snön och börjar se döskallar i skoavtrycken som är i snön, de skrattar åt mitt helt meningslösa liv där jag bara knarkar, känner att allt är ta mig tusan emot mig. Börjar fundera på om man skulle dra sig hemmåt och sova och bara glömma denna tripp så gott som det går. Börjar då gå hem med huvudet i marken känns det som, orkar inte gå hem knappt, allt är så fruktansvärt tungt.
03:40 - Erik ringer mig:
Halvvägs hem ringer i alla fall Erik upp igen (då han förmodligen sett det jag skrev på msn) och frågar vad jag gör:
Erik - Vad gör du nu då?
Jag - Ne.... Ute och går lite bara
Erik - Okej, går det bra då?
Jag - Mjoo... det går bra.
Erik - Ring mig när du kommer hem då så jag vet det då.
Tankegångarna om att han är bög dyker upp igen, men jag vill ju inte att han ska vara bög och gilla mig? Det vore ju skandal får jag för mig, jag är ju inte bög över huvudtaget, i detta skede känner jag dock en liten uppgång, han bryr sig om mig, jag kanske har kompisar i alla fall, fytusan va skönt går tankarna, men de vägs sedan ner sen igen av den dystra stämmningen. Går förbi folk som jag försöker vika undan i den mån det går, har inga speciella hallisar vid detta skede, lite ljusken och lite extra starka färger, thats it.
04:00 - Tillbaka till lyan:
Kliver nu in genom dörren och låser snabbt, går förbi mitt ostädade kök som är allmänt skitigt (disk överallt) och kliver in till lägenheten och sätter på lite dyster musik, samtidigt tyckte jag det var skönt att deppa ner sig vid detta tillfälle, börjar genast få en extrem huvudvärk och skrattar åt mig själv över hur "bakfull" jag är, då det kändes som en extremt bakfylla.
Men efter ca 30 minuter deppande hemma i lägenheten får jag för mig att det ska fasiken inte vara såhär tråkigt att trippa, sätter genast på en låt som jag lyssnade på under min förra tripp (The Killers - Human), vilket genast fick mig på humör, jag börjar skratta och fnissa och inser hur bäst jag är igen, fytusan vad bra jag mår, och får då syn på xtc:n, "Faan, mer knark, gud va underbart!" tänker jag för mig själv och sätter igång att krossa den mot bordet för att sedan försöka göra en lina av det hela. Och linan i sig var nog bland det svåraste jag varit med om, hade ingen kordination över huvudtaget, förskte verkligen få den rak men såg mer ut som en sick-sack lina som vore gjord av en katt. Hur som helst så snortar upp en 1/4 av den, och kommer då på att Erik är ju ute på msn. Sätter genast igång webcamen, då jag sitter i soffan med bara kallingar och ett täcke över mig, och skrattar frenetiskt och har en oerhört järndöd konversation med honom om hur mycket jag knarkat under mina 20 år och hur underbart det är! Snortar i mig resten av linan och det svider till den mildaste grad.
05:00 - Faan, jag är med på TV!?!?!:
Upptäcker nu efter en stund att jag har ju kopplat in min bärbara dator till min 42" LCD tv, och ser då mig själv, helt hysteriskt kul anser jag, börjar göra grimarser, ser min hals som bara bli längre, jag biffar till mig något enormt och börjar helt plötsligt se ut som en muskelknutte! Fyfaan va coolt, passar även på att spela död i camen och försöka se ut som jag har dödsryckningar och diverse påhitt. Helt underbart kul! Fortsätter min meningslösa konversation med Erik (som jag förövrigt inte visste om det var på riktigt, hade mina misstankar om att han var en bot) och inser att jag även har en Mariestads-öl i kylen, springer genast upp och hämtar den och öppnar den och dricker den med glädje! Fortsätter sedan med att grimasera i camen samtidigt som jag kollar på tv och inte fattar att det faktiskt är camen som filmar mig, utan fattar egentligen inte hur jag är med på tv, utan gläjds bara åt jag faktiskt är med.
Nu helt plötsligt så får jag för mig att det skall rökas en massa cigg, röker cigg efter cigg efter cigg. Precis som vettiga människor kanske skålar för att något bra händer, tar jag "skålar" jag med cigg och det skall rökas för att jag tagit en E, det skall rökas för att jag tagit svamp, det skall rökas för att jag knarkar, det skall även rökas för att jag är med i TV.
06:00 / 07:00 - Slutet på denna tripp:
Vid detta skede så lägger jag mig i soffan igen och börjar lira Hitman: Blood Money. Här dock har jag små minnesluckor, men vill minnas att jag bara skjuter ner poliserna för att de är idioter och fattar inte varför de skjuter tillbaka, samt att jag "spelar" svampad i spelet (gör en röst till spelet och låtsas få hallisar i spelet).
Sedan är det tyvärr mer eller mindre svart, och förmodligen ganska ointressant, vill minnas att jag somnade 10-11 på morgonen och vaknade sedan seg utan gränser vid 15:30.