2009-02-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Undrar vad som händer om man skitar ner en ren installation med alla
tänkbara virus man kan hitta.
Typ bara fyller den med Ormar, Trojanska hästar osv osv.
Då kanske datorn självrengör sig, genom att virusen börjar attackera varandra.
http://www.straderade.com/wp-content...rvirusbugs.jpg

Sorry för den gigantiska offtopicen men jag behövde

De funkar nog som antibiotika, om det blir för mycket kommer det utvecklas till resistenta. Med andra ord blir de superstarka och tar över alla världens datorer. Sen kommer Kim Jong II och tar ner månen (http://se.youtube.com/watch?v=bZIgda01k6o)
Citera
2009-02-02, 02:01
Medlem
Sbnr1s avatar
Mycket bra initiativ till trådstart, har dock 2 små frågor....

Vad fan ska jag posta som pga min otroliga skill ALDRIG får virus?
Kan jag posta bilder på virus attacker drabbade andra, stulna på nätet?
Känner att jag vill bidra med nått.... ingen vill ju känna sig utanför.... diskriminerad.... oönskad....
Citera
2009-02-02, 02:58
Medlem
Ratchers avatar
smart initiativ till tråden, blir det ju genast enklare för dom som vill att identifiera orsaken till sina dator problem, det gillar vi.

Har dessvärre inget bidrag ännu, men det lär väl komma tids nog.
Citera
2009-02-02, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
Lite nostalgi: Ni som faktiskt insåg att datorer var en cool sak och att email var snabbare än att skicka iväg sonen för budskap så borde ni ha hört talas om detta: "ILOVEYOU"

Härligt gammalt virus som de flesta gick på.

I vilket fall som helst, en bild på när viruset hade nått en användare: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...e_07-10-08.jpg

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/ILOVEYOU
Herregud, jag fick kedje-mail om det viruset ända in under 2004, gryyymt irriterande.
Citera
2009-02-02, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Mycket bra initiativ till trådstart, har dock 2 små frågor....

Vad fan ska jag posta som pga min otroliga skill ALDRIG får virus?
Kan jag posta bilder på virus attacker drabbade andra, stulna på nätet?
Känner att jag vill bidra med nått.... ingen vill ju känna sig utanför.... diskriminerad.... oönskad....

Välkommen i klubben för oss som av någon anledning tänker på att man kanske inte bör klicka på exe filer som bara dyker i länkar osv...
Citera
2009-02-02, 06:21
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Välkommen i klubben för oss som av någon anledning tänker på att man kanske inte bör klicka på exe filer som bara dyker i länkar osv...
Den här tråden tillhör "den andra" klubben
Citera
2009-02-02, 10:20
Medlem
Paijters avatar
Man kan få fram bilder genom att låta anubis gå igenom trojanerna:

http://fotografhelsingborg.blogg.se/...g_27810057.png

Precis efter att man klickat på msn-trojanen som ska försöka övertyga en att det är en bild man klickat på.
Citera
2009-02-02, 11:20
Bannlyst
Citat:

Haha, världens mest uttjatade klyscha.

Som om virus bara drabbade de som "klickar på exe-filer i mail från främmande personer" eller väljer att installera "codecs" från ryska porrsidor.

Idag kan du smittas via webläsaren om du har otur. Utan att klicka på nån exefil.
Du kanske öppnar en bild. Det kan ju räcka.

Så lägg ner den där klyschan.
Citera
2009-02-02, 11:26
Medlem
antonftws avatar
Citat:
För inte alls så länge sen fick man väl virus av någon youtubefilm med någon kanin?
Citera
2009-02-02, 15:40
Bannlyst
Bra start på tråden! Men posta gärna era bidrag. Om ni inte har några egna, ta de ni hittar från nätet, gärna lite mer okända.
Citera
2009-02-03, 13:11
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisbeskydd
Haha, världens mest uttjatade klyscha.

Som om virus bara drabbade de som "klickar på exe-filer i mail från främmande personer" eller väljer att installera "codecs" från ryska porrsidor.

Idag kan du smittas via webläsaren om du har otur. Utan att klicka på nån exefil.
Du kanske öppnar en bild. Det kan ju räcka.

Så lägg ner den där klyschan.

Finns inga virus som installerar sig själva utan godkännande av användaren på ett eller annat sätt.

Omöjligt med någon form av skill att bli drabbad av dessa exempel du tar upp.
Visst allt är inte .exe filer men mycket är script och active-x kontroller. Principen är den samma. idioten till användare, godkänner och installerar ex en active-x kontroll utan att blinka. Surfar in på en sida där ex nätfiskfiltret blockar el liknande skydd (ex brandväggen) blockar. Användaren ignorerar och fortsätter..... smart.....
Citera
2009-02-03, 13:50
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Finns inga virus som installerar sig själva utan godkännande av användaren på ett eller annat sätt.

Omöjligt med någon form av skill att bli drabbad av dessa exempel du tar upp.
Visst allt är inte .exe filer men mycket är script och active-x kontroller. Principen är den samma. idioten till användare, godkänner och installerar ex en active-x kontroll utan att blinka. Surfar in på en sida där ex nätfiskfiltret blockar el liknande skydd (ex brandväggen) blockar. Användaren ignorerar och fortsätter..... smart.....
Är det inte detta som är skillnaden mellan virus och mask?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in