2009-02-01, 22:22
Medlem
Tjena tjena hur vill veta hur man tar bort dom hr grejjorna har frskt med den ena ett tag nu! BILDEN: http://data.fuskbugg.se/skalman01/tabort.bmp
Citera
2009-02-01, 22:26
Medlem
micaeles avatar
Installera TweakUI som du hittar p Microsofts hemsida, s kan du stlla in bda dessa saker och mycket annat roligt.
Citera
2009-02-01, 22:26
Medlem
Det bla tror jag att du ndrar p avancerat i egenskaper, men xp-texten vet jag inte hur man blir av med
Citera
2009-02-01, 22:29
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buchman
Det bla tror jag att du ndrar p avancerat i egenskaper, men xp-texten vet jag inte hur man blir av med
Man kan ta bort den genom att fippla i registret (HKCU->Control Panel->Desktop->PaintDesktopVersion), men det r mycket lttare med TweakUI.
Citera
2009-02-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Installera TweakUI som du hittar p Microsofts hemsida, s kan du stlla in bda dessa saker och mycket annat roligt.
okej tackar men vet du vad "rutan" kallas?
Citera
2009-02-01, 22:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobstick
okej tackar men vet du vad "rutan" kallas?
Frgrutan bakom texten till ikonerna. Den kallas fr Overlay, och i TweakUI ligger det under kategori Explorer->Shortcuts.
Citera
2009-02-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Frgrutan bakom texten till ikonerna. Den kallas fr Overlay, och i TweakUI ligger det under kategori Explorer->Shortcuts.
menade de dr med Windows xp gnllet :P och vilken frg e genomskinlig :P
Senast redigerad av Boobstick 2009-02-01 kl. 22:42.
Citera
2009-02-01, 22:44
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobstick
menade de dr med Windows xp gnllet :P och vilken frg e genomskinlig :P
Den frg som inte r en frg r genomskinlig. Svrt att frklara, men du skall kunna vlja att stnga av overlay helt och hllet.
Rutan nere till hger kallas fr XP Build Number, Desktop Build Number, Windows Build Number - lite olika beroende p var man lser.
Citera
2009-02-02, 11:29
Medlem
micaeles avatar
Fr att det i trden skall finnas ett svar p hur man tar bort denna bla ruta bakom ikontext:
Man hgerklickar p ledig yta p skrivbordet och vljer 'Arrange Icons By' och sedan 'Lock Web Items on Desktop', som ska vara ocheckad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in