2009-02-01, 21:46
Medlem
Arbetar som kyrkvaktmästare och kanske är någon intresserad av att veta mer om yrket?
Citera
2009-02-01, 21:48
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Du gör precis samma saker som en vaktmästare gör.. Fast du är på en kyrka?

Citera
2009-02-01, 21:52
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Arbetar som kyrkvaktmästare och kanske är någon intresserad av att veta mer om yrket?

Delar du svenska kyrkans värderingar? (brukar stå som krav i de annonser jag sett).

Spökar det i din kyrka?

Varför ordnas det aldrig bekväma bänkar i kyrkorna?
Citera
2009-02-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Delar du svenska kyrkans värderingar? (brukar stå som krav i de annonser jag sett).

Spökar det i din kyrka?

Varför ordnas det aldrig bekväma bänkar i kyrkorna?

1. Ja, det allra mesta.
2. Det är mycket märkliga ljud i kyrkan och de som tror på spöken skulle säkert bli upphetsade. Själv tror jag mest att det drar och slår i och med att den är gammal.
3. I min kyrka är det faktiskt hyfsat bekvämt eftersom bänkarna har kuddar. Annars beror det nog på att de byggdes för länge sedan och att riksantikvarieverket inte vill ändra på någonting.
Citera
2009-02-01, 21:56
Medlem
Per asperas avatar
Är det lätt att ragga brudar på jobbet ?
Citera
2009-02-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per aspera
Är det lätt att ragga brudar på jobbet ?

Faktum är att det är ett utmärkt tillfälle att ragga i kyrkan eftersom mycket dop anordnas och jag alltid är klädd i kostym, dessutom är stämningen god. På kyrkogården är man dock inte lika stilig
Citera
2009-02-01, 22:01
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Faktum är att det är ett utmärkt tillfälle att ragga i kyrkan eftersom mycket dop anordnas och jag alltid är klädd i kostym, dessutom är stämningen god. På kyrkogården är man dock inte lika stilig

Citera
2009-02-01, 22:01
Medlem
Wie bitte?s avatar
Vad tjänar du?

Finns det utvecklingsmöjligheter inom ditt yrke?

Hur länge har du haft ditt jobb?

Hur kom du in på kyrkvaktisbanan?
Citera
2009-02-01, 22:02
Medlem
Blaha2k2s avatar
Hur fixade du jobbet?

Det måste vara det ultimata jobbet på sommaren. Så länge det är fint väder det vill säga.
Citera
2009-02-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Vad tjänar du?

Finns det utvecklingsmöjligheter inom ditt yrke?

Hur länge har du haft ditt jobb?

Hur kom du in på kyrkvaktisbanan?

1. Tjänar 105 kr/h som standard och 145 kr/h på helger.
2. Nej, det tror jag inte. Till slut kan man kanske med pondus få jobba fler helger än alla andra
3. Har jobbat 2 somrar på kyrkogården innan, har jobbat helger och nu fick jag säsongsanställning på kyrkogården, där ingår det också helgarbete i kyrkan.
4. Jag sökte helt enkelt för ett par år sedan för jobb på kyrkogården. Har sedan fått börja jobba i kyrkan. Kände att det var ett bra arbete med massvis med trevliga människor
Citera
2009-02-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Hur fixade du jobbet?

Det måste vara det ultimata jobbet på sommaren. Så länge det är fint väder det vill säga.

Som sagt, sökte jobb på kyrkogården och har nu fått säsongsanställning, det trevliga är att de i kyrkan inte bryr sig så mycket om vad man har på CVet utan mer vad man är för typ av person.
Ja, det är ett riktigt bra arbete, med undantag för vissa arbetsmoment. Men med P3 i lurarna och solsken så kan jag inte tänka mig många jobb som är bättre.
Citera
2009-02-01, 22:39
Medlem
Das_Roddbåts avatar
Får jag FB-spö om jag går på gräset?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto