2009-02-01, 19:53
Medlem
Vad kan man göra? om när jag parkerade min bil, så hade den inte ett märke på dörren, när jag kommer tillbaka på morgonen, bilen är ej rörd men den har ett märke av en uppslagen dörr.

Den enda som kan ha slagit upp dörren är bilen brevid...
Jag har inget bevis på detta, men det finns ingen annan förklaring...

Min granne har en jävla massa ungar i bilen, som slår upp dörrarna.
Vad skulle ni göra? vad kan man göra? vad hade ni gjort?

Hon parkerar alltid snett och när jag bad henne att inte göra det, så var hennes svar, att hon måste det för att få ut sina ungar ur bilen.

"hellre det än att jag slår upp dörren i din bil" sa hon.

fan vad trött jag blir.......

Man försöker vårda sin bil, ta hand om den, vara rädd om den, snacka om att den minskar i värde, vem köper en bil med märken på?
Senast redigerad av FCKD 2009-02-01 kl. 19:56.
Citera
2009-02-01, 19:56
Medlem
micaeles avatar
Ta upp det med damen ifråga och kräv ersättning. Vägrar hon säger du kallt att du kommer lämna in en polisanmälan och att det är väldigt lätt att bevisa att det är hon och hennes ungar som orsakar det.
Även om det kanske inte leder någonstans i brist på bevis kanske det får henne att ge dig någon småsumma eller tänka efter i fortsättningen.
Citera
2009-02-01, 19:57
Medlem
Gå och knacka på och säg som det är. Kräv ersättning. Byt P-plats.
Citera
2009-02-01, 19:59
Medlem
jag har ju inget bevis för att det är dom, men det finns ingen annan bil som kan ha gjort detta, märket är i xakt höjd för hennes bil.

Det är en liten buckla och en djup repa i lacken, min första tanke var att repa tillbaka..men jag hejdade mig och nu känner jag bara ilska......
Citera
2009-02-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janus Lath
Gå och knacka på och säg som det är. Kräv ersättning. Byt P-plats.

kan man göra det fast man inte har bevis? jag såg inte när det gjordes..men min bil hade inte lämnat sin P-plats, på kvällen var inte bucklan där, på eftermiddagen var den det, dvs jag har inte flyttat bilen....men hon har....
Citera
2009-02-01, 20:50
Medlem
Meanmachines avatar
Kidnappa en av ungarna och skicka ett finger till mamman så kommer de snart betala.
Citera
2009-02-01, 21:25
Medlem
ställ en gammal bil med ordentlig plåt på din plats en stund så blir hennes dörrar buckliga istället. Annars vet jag inte om det finns så mycket att göra mot just dörruppslag.
Citera
2009-02-01, 22:06
Medlem
Revolvermans avatar
Klart som fan du skall kräva ersättning, och hota med att anmäla. Om det sen leder nån vart är en annan fråga. Men säg för sjutton inget till grannen om att du "inte är säker" eller "inte kan bevisa nåt", tvärtom skall du säga att "jag vet att det var du, och jag kan bevisa det!" (du kan alltid mumla nåt om att hon blev iakttagen, annan granne, mummel-mummel), "pröjsa skadan nu eller pröjsa det dubbla (rättegångskostnader) sen när jag dragit dig inför civilrättslig process!".

Om det skulle gå till process så kommer du förmodligen inte att vinna nånting, men det finns ingen anledning att inte bluffa och hota (inom lagens ramar), det är bara att köra hårt!
Citera
2009-02-02, 00:03
Medlem
Har hon någon form av ryggrad så lär hon förstå att det är hennes fel utan att du hotar med bevis som inte finns. Akta dig just för det, hon lär tappa all respekt för dig (och därmed inte ge dig ett skit i ersättning) om hon avslöjar din brist på bevis.

Skulle hon inte gå med på det så är det bara att hämnas, men tänk på att det kan bli ganska uppenbart. Oklart dock vad för slags bevisning som egentligen krävs för att du skall fällas för att ha fyllt hennes avgasrör med fogskum, så du bör göra all hämnd med stor eftertanke.
Citera
2009-02-02, 00:14
Medlem
Lennart258s avatar
Hennes bil borde ha spår på dörrkanterna. Leta upp och fota.
Citera
2009-02-02, 00:22
Medlem
Calle.s avatar
Jag hade skrivit en faktura (efter att jag kollat upp vad det kostar att lackera om den), plingat på och sagt att den ska vara betald inom 30 dagar.
Citera
2009-02-02, 00:24
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart258
Hennes bil borde ha spår på dörrkanterna. Leta upp och fota.

Tänkte det samma! Eller så sätter du upp en kamera och väntar någon dag på att det händer igen så har du bevis nog!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in