• 2
  • 3
2009-02-01, 19:45
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Precis som carlsson säger, så kommer du inte få reda på allt som sagts, det du kan göra precis som alla andra är o kräva ut förundersökningen om det går till åtal. Precis som vilken människa som helst.

Däremot så efter förhöret, så läses det upp (oftast enl min erf. ) så den som blivit förhörd får godkänna det som sagts... Så han vet ju själv vad som han har sagt i förhöret...
Ett gott råd är att inte nöja sig med att det blir uppläst. Kräv en utskrift innan ni godkänner protokollet. Jag har rättat i alla protokoll jag läst.
Citera
2009-02-01, 19:50
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musli
Mened. In bakom lås och bom
Pff, skitsnack.
OnT: Händer inget speciellt förutom att hans trovärdighet minskar i rätten.
Citera
2009-02-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Carlsson
Ett gott råd är att inte nöja sig med att det blir uppläst. Kräv en utskrift innan ni godkänner protokollet. Jag har rättat i alla protokoll jag läst.

Kan han göra något nu i efterhand? kan han ändra det han sagt i förhör för några dagar sen?
Citera
2009-02-01, 20:46
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av same.9
Kan han göra något nu i efterhand? kan han ändra det han sagt i förhör för några dagar sen?

Det är väl klart att han inte kan.
Citera
2009-02-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av same.9

Inte kanske ändra förhöret som är gjort, men han kan ringa och säga, jag ljög om en del saker, jag vill komma in och berätta sanningen. Och med liet tur så tar dom ett till förhör.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in