Har precis installerat om min dator, och nu när jag kör mina 720p filmer så blir bilden brusig/kornig. Kvaliteten är som den ska men det är precis som den saknar den där skärpan som gör det extra fint att titta på. Som små små korn över hela bilden. Synd extra tydligt i vissa bilder, och minre i vissa, men visst finns det där.
Jag kan inte komma ihåg hur det va jag hade det innan, då det var längesen jag ordnade det. Jag har nu testat vlc, mpc, CoreAVC, Halai, ffdshow, powerdvd osv osv. Tillsammans och ensamma.
Mycket möjligt kan det vara så att jag inte vet hur man ställer in det korrekt (har dock försökt följa flertalet guider och även testat själv), men är egentligen inte vidare insatt i detta och vi vet väl alla hur mycket inställningar det finns hehe.
Har fått varierande resultat både kvalitet och prestanda mässigt beroende på inställningarna, men fortfarande inte lyckats få bort "bruset", vilket är det enda problem jag egentligen har när jag inte ens rör inställningarna.
Någon som haft liknande problem och vet hur man kan lösa det? Eller har något förslag kanske?