Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Du letar verkligen efter en anledning att få bort mig va?
1. Jag har aldrig läst ditt inlägg att personen ville bli raderad. För övrigt kunde du flytta den till kategorin "Övrigt". Där finns redan sånt som är trams:
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=83232
2. Ditt argument mot fritt val av avatars är:
"Men när dessa avatar i praktiken hindrar en del användare att vara här, då de känner att de inte kan besöka webbplatsen från vilken plats som helst (t.ex. bibliotek, skolor, arbetsplatser osv) så blir de ett problem."
Min fråga blir då, Kan man inte stänga av funktionen när man befinner sig på bibliotek, skolor, arbetsplatser osv?
Detta inlägg blir troligen mitt sista här eftersom det säkerligen kommer att kategegoriseras som trams. Men jag ville ändå protestera in i det sista.
Nej, du chockerade mig med att bemöta mig med ett seriöst svar. Vilket förvånar mig, men också glädjer mig.
Det betyder dock inte att jag håller med dig.
1. Inlägget var inte något som hade till syfte att tillföra något i debatten. Det var tvärtom ett privat meddelande till admin. Privata meddelande skickar man förslagsvis via PM.
Man postar inlägg när man har något att säga. Inlägget ska även vara av intresse för andra personer. Detta inlägg platsade inte i något av forumet. det hade aldrig syftet att tillföra något, utan var som jag skrev, ett privat meddelande till mig.
2. jo, man kan stänga av avatar-funktionen. Men ... jag finner ingen orsak till varför man ska ha extrema avatars. En gräns finns alltid, frågan är bara vart man ska dra den. Jag antar att du t.ex. inte vill tillåta avatars med barnporr (vilket f.ö. är olagligt) eller någon avatar med dina privata personuppgifter i kombination med en uppmaning att man ska skada dig.
Det är bara två exempel på avatars som troligtvis extremt få skulle vilja tillåta här på forumet. Man kan ha en diskussion om vart gränsen ska gå, och det finns säkert olika uppfattningar om detta. Vi har dock tagit ett beslut om vart gränsen ska gå, och det är de regler som vi har som gäller. Punkt.
Diskussionen om avatars började inte efter något PM till mig, utan efter en diskussion i forumet "outlaw" där enbart forumets moderatorer har tillgång. Vi hade där en diskussion om vad som borde vara tillåtet, och kom fram till den policy som nu gäller.
Detta var långt innan den diskussion som senare uppstod på det "övriga" forumet.
Avslutningsvis, så är du inte utkastad, eftersom ditt svar var seriöst. Fortsätt så, så blir du inte heller utkastad.
admin