2003-09-09, 19:29
Medlem
Hej debattvänner!

Det har varit lite konflikt mellan debattörer från FH och FB vilket är helt onödigt i och med att många av oss är medlemmar på båda forumen. Vi behöver väl inte smutskasta varandra?

Jag anser att det är rätt ointressant vad som skrivs om FH på FB huvudsaken är att det skrivs, all reklam är bra även dålig.

Vi är ett litet familjärt forum trots att vi ibland överfaller varandra hårt i debatten. Vi har väl i runda tal kring 100 aktiva debattörer som är uppkopplade någongång i veckan mot FB:s tusental.

Så all reklam är bra för oss även den dåliga för det lockar över lite fler debattörer, det viktiga är att det är intressant reklam. Min gamle debattvän men även trätebroder IDF:s utspel om FH på FB gör nog en del FB debattörer intresserade och se vad vi är för ett forum.

När ni kommer över till FH så märker ni ändå direkt att skräckskildringen inte stämmer riktigt överrens med verkligheten.

Vi accepterar alla ideologiska grupperingar på FH så länge de håller en god debatton. I fall vi tillåter mer eller mindre än FB låter jag var osagt. Tidigare så var ordet mer fritt på FB men nu vet jag inte vilket av forumen som har högts i tak. Det är svårt för mig att avgöra utan det får de debattörer som är aktiva på båda forumen avgöra.

Det är alltid en svår balansgång mellan det fria ordet och att stävja övertramp i debatten. Man får som debattör aldrig utnyttja det fria ordet till att hetsa och hota utan det finns andra sätt att föra fram för samhället obekväma åsikter.

Jag anser att vi har skapat ett gott forum på FH. Vi försöker efter bästa förmåga hålla debatten på en god och saklig nivå samtidigt som det skall finnas utrymme för en mer lättsam debatt.

Jag tror att de flesta av våra debattörer som har varit med sen 2002 är mer nöjda med FH av idag än FH av 2002 års upplaga.

Sen är det alltid synd att vi har varit tvingade att banna en del debattörer. En banning är alltid ett misslyckande och bör undvikas om det finns andra lösningar.

En god FH tråd kan se ut på följande sätt:

http://www.forumhuset.net/forum/viewtopic.php?t=4465

Jag anser personligen att debatten är intressant både på FB och FH och litar fullt ut på FB:s Adm. goda omdöme i min egenskap som debattör på FB.

Jag hoppas också att pajkastningen mellan FH och FB där med skall kunna avslutas, forumen kompliterar varandra utmärkt och det finns ingen anledning till osämja för som jag skrev tidigare så är många av våra debattörer från FB och en hel del av dom är aktiva på båda forumen.

Själv hoppas jag närvara i många goda debatter både på FH och FB nu när höstmörkret sakta sänker sig över landet.

Så väl möt i debatten.
-------
Maltemer moderator och debattör på FH och debattör på FB
2003-09-09, 19:49
Medlem
Utan att ta ställning till innehållet i forumen så anser jag att principerna för moderering är bättre på flashback. Jag deltar som säkert är bekant i båda forumen.
2003-09-09, 23:32
Medlem
Zosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
Utan att ta ställning till innehållet i forumen så anser jag att principerna för moderering är bättre på flashback. Jag deltar som säkert är bekant i båda forumen.
Forumhusets moderering är mångfaldigt bättre. Dem hycklar i alla fall inte med någon "Freedom of speech"-paroll.
2003-09-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Forumhusets moderering är mångfaldigt bättre. Dem hycklar i alla fall inte med någon "Freedom of speech"-paroll.

Personligen anser jag inte att man kan jämföra forum. Alla forum har olika inriktningar och riktar sig till olika målgrupper, därmed drar de till sig olika sorters folk.

One persons garbage is another one's treasure.

-Laura
2003-09-10, 00:18
Medlem
Peculiars avatar
Maltemer,

Ni måste se till att införskaffa lite högkvalitativa sionister! Jag var in och försökte debattera med era sionister för en tid sedan. Tyvärr slutade de att skriva inlägg som var längre än en mening efter att de gjort bort sig en gång. Andra sionister kunde bara sviddish (som svenska men utan prickar och ringar över å, ä och ö), vilket var lite jobbigt. Bättre än så kan ni väl?
2003-09-10, 16:34
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Jag har läst lite (eller massor) nu på FH och jag tyckerFB är garanterat mycket bättre.

1. Först: En kille hade skrivit inte mindre än 13.000+ inlägg, vilket tar väll upp halva FH.

1. Inläggen va lite döa, och o-seriösa.

2. Konstiga, väldigt konstiga "member-groups".

3. Mycket mera kriminellt här () och mycket mera forum-delar, även om vissa är jävligt döda hihi.

4. Använd aboslut inte phpBB orginal skin, gör som FB och fixa ett SNYGGT! Jag tyckte t.o.m att det blev drygt att läsa efter ett tag. Anatar att ögonen tycker om grått mer..

---
Fördelar med FH:

1. Ni har på svenska

2. Hmmm, kan inte se nått annat
2003-09-10, 16:55
Medlem
Germanias avatar
Citat:
2. Konstiga, väldigt konstiga "member-groups".

Vad är det för konstigt med dem? De utgår från politisk tillhörighet.
2003-09-10, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis - Pixel
Fördelar med FH:

1. Ni har på svenska

2. Hmmm, kan inte se nått annat

3. De har inte gnällkukar som blir stötta av olika bilder och avatars.
2003-09-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Dem hycklar i alla fall inte med någon "Freedom of speech"-paroll.

FH har troligtvis strängare regler när det gäller Hets mot folkgrupp än vad FB har. Däremot har FB mycket strängare regler vad gäller personangrepp, något jag tycker är bra. Vad har de med "freedom of speech" att göra?
2003-09-10, 19:08
Medlem
FB har ju några fler år på nacken än FH. Man märker detta ganska tydligt i hur folk beter sig i någorlunda seriösa diskussioner där - vilket inte nödvändigtvis måste ses som något negativt egentligen - men för mig passar FB mina behov bättre [Edit: tog bort vissa åsikter som inte ens behöver sägas]

-Laura
2003-09-10, 20:52
Medlem
Dietymans avatar
Ska jag tolka det som att folk beter sig mer seriöst eller mindre seriöst på FH i seriösa diskussioner eller ej? På FH är vardagsrummet oerhört oseriöst medans andra avdelningar är mycket seriösa. FH har haft en del problem men på sistone har det varit lungt och jag minns knappt när senast nån blev varnad eller bannad.
2003-09-10, 20:57
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
3. De har inte gnällkukar som blir stötta av olika bilder och avatars.

Men herregud, kan DU sluta att gnälla! Admin har tagit bort dom nu!!

SLUT PÅ DET. *Svär*
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in