Citat:
En kommentar på Magdalenas inlägg om Tristan:
30 sep, 17:14
Anonym
Jag läste din självbiografi om hur du som ung mamma blev misshandlad och hur du förlorade din son. Samtidigt har man genom åren kunnat läsa om alla relationer och män som avlöst varandra i ditt liv. Det blir svårt att inte ställa frågor kring detta – särskilt när du samtidigt talar så starkt om Jesus, tro och värderingar, tillsammans med din fantastiska mor som verkar vara godheten själv.
Jag förstår att livet kan ge människor sår som påverkar deras val. Men någonstans måste man också våga ta ansvar för sina egna handlingar och fråga sig om man själv har fört sina barn in i situationer som de inte borde ha behövt bära. Hur mycket kan man egentligen kalibrera fel som förälder innan man måste stanna upp och se sin egen del i det? För mig blir det en ganska svår fråga att få ihop med den starka tro på Jesus som du samtidigt beskriver 🩷
30 sep, 16:53
Magdalenas svarar:
30 sep, 19:49
magdalenagraaf
Jag beskyller mig dagligen för saker jag HADE kunnat gjort annorlunda.
Det jag kan trösta mig med är att jag har försökt mitt bästa.
Jag har inget facit. Det här är ”första gången” för mig med. För oss alla.
Jag har haft två förhållande. Magnus i 10 år. Vi har 2 barn
Filip i 10 år och vi har 2 barn tillsammans
Ja, jag skulle säkert kunna ha gjort bättre, försökt hårdare. Handlat annorlunda
Tror nog att vi alla kan känna så.
Det är lätt att kasta sten och döma sin granne.
Jag tycker att man ska akta sig för det.
Man ska se livet genom ödmjukhet och tacksamhet. Älska och göra sitt yttersta
Det försöker jag göra dagligen. Inte bäst. Men jag försöker
Hmmm men vänta lite nu, var inte hon tillsammans och hade förhållande med Louie, Sasa och sist nu Johan?!
Sedan nämner hon inte ett ord om Tristans belastningsregister, domar och kriminalitet.
30 sep, 17:14
Anonym
Jag läste din självbiografi om hur du som ung mamma blev misshandlad och hur du förlorade din son. Samtidigt har man genom åren kunnat läsa om alla relationer och män som avlöst varandra i ditt liv. Det blir svårt att inte ställa frågor kring detta – särskilt när du samtidigt talar så starkt om Jesus, tro och värderingar, tillsammans med din fantastiska mor som verkar vara godheten själv.
Jag förstår att livet kan ge människor sår som påverkar deras val. Men någonstans måste man också våga ta ansvar för sina egna handlingar och fråga sig om man själv har fört sina barn in i situationer som de inte borde ha behövt bära. Hur mycket kan man egentligen kalibrera fel som förälder innan man måste stanna upp och se sin egen del i det? För mig blir det en ganska svår fråga att få ihop med den starka tro på Jesus som du samtidigt beskriver 🩷
30 sep, 16:53
Magdalenas svarar:
30 sep, 19:49
magdalenagraaf
Jag beskyller mig dagligen för saker jag HADE kunnat gjort annorlunda.
Det jag kan trösta mig med är att jag har försökt mitt bästa.
Jag har inget facit. Det här är ”första gången” för mig med. För oss alla.
Jag har haft två förhållande. Magnus i 10 år. Vi har 2 barn
Filip i 10 år och vi har 2 barn tillsammans
Ja, jag skulle säkert kunna ha gjort bättre, försökt hårdare. Handlat annorlunda
Tror nog att vi alla kan känna så.
Det är lätt att kasta sten och döma sin granne.
Jag tycker att man ska akta sig för det.
Man ska se livet genom ödmjukhet och tacksamhet. Älska och göra sitt yttersta
Det försöker jag göra dagligen. Inte bäst. Men jag försöker
Hmmm men vänta lite nu, var inte hon tillsammans och hade förhållande med Louie, Sasa och sist nu Johan?!
Sedan nämner hon inte ett ord om Tristans belastningsregister, domar och kriminalitet.
Hon nämner heller inte Isaks pappa, som hon hade ett våldsamt förhållande med. De var tydligen gifta också. ”Jorma”. Vet ej om det är det verkliga namnet, men han är känd som Jorma.
Så hon har haft fler än två förhållanden. Men det nämns inte.