2003-09-09, 15:25
Medlem
Cybercoms avatar
Evil Ed har blivit varnad för andra gången för följande inlägg i denna tråd.

http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=81070

Posten han skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Skicka mig ett PM om du vill köpa det, vill dock inte byta.

Spelet är dessutom komplett.

Admin är informerad!
Citera
2003-09-09, 17:00
Bannlyst
Hej på dig, Evil...

/BOoM!!
Citera
2003-09-10, 10:39
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybercom
Evil Ed har blivit varnad för andra gången för följande inlägg i denna tråd.

http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=81070

Posten han skrev:

Admin är informerad!

Lite trist att kasta ut honom, men regler är regler.
Han är nu avstängd.
Det är förbjudet att köpa & sälja prylar i forumet.
Ifall Evil Ed tycker att han har blivit felaktigt behandlad, så är han välkommen att skicka en PM till mig.

admin
Citera
2003-09-11, 10:42
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ifall Evil Ed tycker att han har blivit felaktigt behandlad, så är han välkommen att skicka en PM till mig.

admin

Kan man posta PM om man är bannad då?
Citera
2003-09-12, 10:03
Medlem
Nu får du ta och skärpa dig, jag la dessa två inlägg samma dag, då jag inte var medveten om att man inte fick lägga in köp/sälj annonser.

Killen som startade tråden om att han ville köpa ett spel har inte varnats överhuvudtaget, Cybercom är tyvärr väldigt enögd.

Att det sedan tar över två veckor innan han varnar andra gången kanske beror på att han ville få det att se ut som om att jag bröt mot reglerna med tidsspann emellan...!
Citera
2003-09-12, 17:19
Medlem
admin, vad hände med PrettyPrettyPrincess regelbrott, ang. försäljning?

Fick personen en varning, eller vad?

Mvh
ACAB
Citera
2003-09-13, 10:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB
admin, vad hände med PrettyPrettyPrincess regelbrott, ang. försäljning?

Fick personen en varning, eller vad?

Mvh
ACAB

Vi har diskuterat det där privat, och det ska aldrig upprepas från PrettyPrettyPrincess sida. Inlägget togs f.ö. bort innan jag blev informerad, men det hindrar ju inte från det faktum att reglerna även gäller moderatorer.

Rent principiellt ger ett sådant inlägg en varning, men den kommer att försvinna om en månad (då jag vet att det inte kommer att upprepas).

admin
Citera
2003-09-13, 10:45
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil_ed_igen
Nu får du ta och skärpa dig, jag la dessa två inlägg samma dag, då jag inte var medveten om att man inte fick lägga in köp/sälj annonser.

Killen som startade tråden om att han ville köpa ett spel har inte varnats överhuvudtaget, Cybercom är tyvärr väldigt enögd.

Att det sedan tar över två veckor innan han varnar andra gången kanske beror på att han ville få det att se ut som om att jag bröt mot reglerna med tidsspann emellan...!

Du var inte medveten om reglerna?

Om jag missat någon annan som sålt grejer, så får du jättegärna ge mig länken dit, så jag även kan ge honom/henne en varning (eller radera honom/henne, beroende på vad det gäller).

På detta forum finns ett flertal regler, och dessa ska följas. Punkt slut.

Att efteråt säga att man inte visste om dem håller inte, då vi tydligt har lagt in reglerna överst på varje forum. Och de även finns länkade direkt från startsidan..

Men life goes on ...

Jag hoppas att "evil_ed_igen" sköter sig bättre, för jag har inget som helst intresse av att kasta ut dig. Tvärtom!

Men tyvärr kan jag inte ha användare som "råkar" posta inlägg som bryter mot reglerna för "att de inte vet om att det inte är tillåtet".

Jag kan ha full förståelse för att man kan missa en regel, och jag har inga hard feelings mot dig i övrigt.

Men, vi har redan fått forumet nedstängt två gånger. Vi har ingen lust att få det nedstängt en tredje gång. Därför vår hårda linje.

Det är fortfarande en hög toleransnivå i detta forumet, men regler ska följas, och de som inte gör det åker ut.

Hoppas du förstår min ståndpunkt.

admin
Citera
2003-09-13, 11:01
Medlem
Men jag hade ju lagt dessa två trådar samma dag med bara minuten emellan, varför varna två gånger för en förselse?

Jag hade förstått det om jag lagt en sådan tråd, blivit varnad och gjort det igen, nu känns det som om jag fått skit två gånger för en sak...

Detta, måste du väl ändå hålla med om? Annars anser jag att du är oresonlig.

Och fortfarande så har inte cybercom varnat han som startade tråden, enögt var ordet så Bull...!

Får jag inte tillbaka mitt tidigare konto så kan man ju lika gärna försvinna från Flashback, har varit medlem här i år och jag vill inte starta ett nytt konto för att ni ska hålla på med hårklyverier.

Var lite resonlig nu, jag har ju inte försökt förstöra forumet, hade endast missat att köp/sälj var förbjudet och det handlar om begagnade Tv-spel och inga olagligheter...
Citera
2003-09-13, 11:13
Medlem
Jag brukar hålla med admin när det gäller avstängningar men den här gången tycker jag han hade fel om nu ed_evil har rätt i sitt påstående.

Varningar finns för att man ska bli upplyst och få chansen att skärpa sig. När man sedan fått varningen borde man bara kunna bli avstängd för saker man gör tidsmässigt efter att varningen tilldelades. Alternativet är att ta bort systemet med varningar och banna folk direkt istället, förstår ni mitt resonemang? Om jag gjorde två misstag för en vecka sen vill inte jag riskera att få två varningar för det, utan det borde räcka med en.

Undantaget kanske kan vara billy_jet mfl som under en kort tid förstör en massa trådar avsiktligt.
Citera
2003-09-13, 11:25
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil_ed_igen
Men jag hade ju lagt dessa två trådar samma dag med bara minuten emellan, varför varna två gånger för en förselse?

Jag hade förstått det om jag lagt en sådan tråd, blivit varnad och gjort det igen, nu känns det som om jag fått skit två gånger för en sak...

Detta, måste du väl ändå hålla med om? Annars anser jag att du är oresonlig.

Och fortfarande så har inte cybercom varnat han som startade tråden, enögt var ordet så Bull...!

Får jag inte tillbaka mitt tidigare konto så kan man ju lika gärna försvinna från Flashback, har varit medlem här i år och jag vill inte starta ett nytt konto för att ni ska hålla på med hårklyverier.

Var lite resonlig nu, jag har ju inte försökt förstöra forumet, hade endast missat att köp/sälj var förbjudet och det handlar om begagnade Tv-spel och inga olagligheter...

Postar man inlägg om försäljning av piratkort åker man ut. Punkt slut.

Och du hänvisar fortfarande inte till någon adress (länk) i ditt svar.

Men jag är snäll.

Jag gav dig möjligheten att svara ifall du tyckete dig ha blivit felaktigt behandlad.

Jag ger dig en chans, mot att du lovar mig att läsa reglerna. lite bättre

Jag öppnar nu ditt konto "Evil Ed". Men får du ytterligare en varning, så åker du direkt.

Ha en bra dag!

admin
Citera
2003-09-13, 12:26
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Jag ger dig en chans, mot att du lovar mig att läsa reglerna. lite bättre

Jag öppnar nu ditt konto "Evil Ed". Men får du ytterligare en varning, så åker du direkt.

Ha en bra dag!

admin

Bra gjort! Han förtjänade en chans till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in