2009-01-31, 17:08
Medlem
Tightflesks avatar
Tjena!
Vettefan om jag har postat i rätt forum nu men har iaf laddat ner ett par filmer som jag vill bränna ner till en CD på snabbaste och bästa sätt. Har laddat ner Nero 8.3.6.0.

Vad ska jag ha för skivor och hur går jag tillväga i Nero sen, vill kunna spela filmen på en vanlig DVD.
Citera
2009-01-31, 17:23
Medlem
LasseKongoos avatar
Vad är det för typ av filmfiler du laddat hem?
Citera
2009-01-31, 17:27
Medlem
Tightflesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Vad är det för typ av filmfiler du laddat hem?
Vanliga .avi filer från piratebay.net alla är kring 700mb
Citera
2009-01-31, 17:34
Medlem
LasseKongoos avatar
Du säger att du vill kunna spela filmerna på en vanlig dvd men vet du om den stödjer DivX/Xvid?

Isåfall, bränn som "Dataskiva" i Nero.

Stödjer din dvd inte DivX/Xvid behöver du först konvertera filerna till dvdfiler, det kan du göra med detta programmet: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Efter att du konverterat filmerna väljer du isåfall att bränna som "videoskiva" i Nero.
Citera
2009-01-31, 19:01
Medlem
Tightflesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Du säger att du vill kunna spela filmerna på en vanlig dvd men vet du om den stödjer DivX/Xvid?

Isåfall, bränn som "Dataskiva" i Nero.

Stödjer din dvd inte DivX/Xvid behöver du först konvertera filerna till dvdfiler, det kan du göra med detta programmet: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Efter att du konverterat filmerna väljer du isåfall att bränna som "videoskiva" i Nero.
Ingen aning vad den stödjer men det är en relativt bra dvd iaf. Jag har lyckats bränna ner filmer med hjälp av nero men då måste filmerna vara i Video_ts. Men vill kunna bränna enkla videos och programet du länkade kostade. Det ska juh gå att göra utan sånt
Citera
2009-01-31, 20:34
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> Ms Windows

/Mod
Citera
2009-01-31, 21:00
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tightflesk
Vanliga .avi filer från piratebay.net alla är kring 700mb
Då ska du använda Nero Vision, den gör om klippet och anpassar upplösningen storleken osv till skivan. Hejdundrandes resultat för mej när jag kört programmet. Hur fin kvalle som helst på teve!
Citera
2009-01-31, 21:27
Medlem
Tightflesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pherbl0w
Då ska du använda Nero Vision, den gör om klippet och anpassar upplösningen storleken osv till skivan. Hejdundrandes resultat för mej när jag kört programmet. Hur fin kvalle som helst på teve!
Tackar, ska testa på direkten! =)
Citera
2009-02-01, 00:20
Medlem
Tightflesks avatar
Det funkade! Tack som fan =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem