• 1
  • 2
2009-01-31, 18:21
Medlem
charleyys avatar
aaa okej tack för svar men har ju inte uttag för hdmi på datorn därför jag köpt vga
Citera
2009-01-31, 18:24
Medlem
Ja det klart, tänkte inte på det..sry

testa att kolla upp/ ändra upplösning som stillton är inne på...
Citera
2009-01-31, 18:27
Medlem
charleyys avatar
asså förstår verkligen inte :P menar du direkt i tv eller via dator? :P
Citera
2009-01-31, 18:30
Medlem
Ledsen om jag är oklar men jag menar att ändra upplösning på grafikkortet så att detta passar din TV.

(bildskärmsinställningar)
Citera
2009-01-31, 18:34
Medlem
charleyys avatar
Börjar bli grymt irriterad, har ju prövat det mesta känns det som. Kan dra musan utanför bildskärmen åt höger sida, men ingenting händer på tv:n.
Citera
2009-01-31, 18:35
Medlem
stilltons avatar
dom inställningar jag pratar om nu är i datorn.. (följande instruktion gäller engelsk vista, men är snarlik på xp)
högerklicka på skrivbordet
Personalize (egenskaper typ)
Display settings
klicka på monitor 2
läs (och posta här) vad som står under. Det kan exempelvis stå "Generic non-PnP monitor"
nedanför det har du troligtvis iklickat "extend the desktop onto this monitor"
under det ställer du upplösningen på resolution
klicka på advanced settings
klicka på fliken monitor. ställ frekvensen. testa 25 och 50.
Citera
2009-01-31, 18:41
Medlem
charleyys avatar
Står allmän icke PNP-bildskärm , angående det andra så kan jag inte ändra något den kan bara stå på 25. Kan ta en screenshot

http://img118.imageshack.us/my.php?i...krmdumpbi4.jpg

Angående bilden så ser jag att det finns ett andra skrivbord, men kommer inte åt det.
Citera
2009-01-31, 18:50
Medlem
Ledsen men jag få inte ihop det riktigt...

Känns som att jag inte riktigt vet vad som går fel heller. Vi får hoppas att någon annan som har bättre koll kan hjälpa dig.

Det finns en hel del trådar kring detta, testa och söka där kanske? (om du inte redan gjort detta)

Ett annat förslag är att köpa en DVI--->HDMI (då jag tror din dator klarar DVI) så får du ju dessutom bättre bild.
Senast redigerad av jolid 2009-01-31 kl. 18:52.
Citera
2009-01-31, 20:16
Medlem
charleyys avatar
Aja tack för hjälpen! får väl sitta och klura lite under kvällen..
Citera
2009-01-31, 22:26
Medlem
Oxcides avatar
Om man tittar på ditt printscreen verkar du ju köra i DualView, kan du inte dra över mediaspelaren till tvn då?

Eller vill du köra Clone så det du ser på din datorskärm, ser du på tvn direkt? Testa och fiffla med dina inställningar inne på ATI, har dock inte ati-kort själv så någon annan får ta över hur du ska göra där tyvärr..

EDIT: Läste att du inte fick upp något alls på TVn? Då är det nog rätt kanal du måste hitta eftersom du redan kör i DualView nu så borde något synas på tvn tycker jag, sålänge det inte är fel bildskärmsinställningar som någon annan försökte hjälpa dig med innan, leta vidare på tvn, eller titta om det står något om vga i din tv-manual.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in