2009-01-31, 15:32
Medlem
Hade tänkt att göra en egen boxningssäck av sand och gamla tygremsor. Har letat ett tag efter själva säcken att fylla med och jag hittade denna.

http://www.fishit.com/product_info.php/products_id/82884

Tror ni att den håller och ungefär vilka mått är det på den? Hade tänkt att säcken ska väga ca 50 kg. Sand i botten och kläder i mitten och sand överst.

Tack på förhand
Citera
2009-01-31, 15:35
Medlem
ulexs avatar
har en kompis som har en sån, tror jag. den är inte stor alls 50cm max.
Har själv försökt tillvärka en säck tog ena benet på arbetsbybor. Fyllde helt med sand, tog två dagar innan den va paj.
Citera
2009-01-31, 15:46
Medlem
Okej, såg att en lokal sportaffär här hade en säck som man kunde fylla själv. Är den att rekommendera? Den var h100 b30. Den kostade dock 550 spänn. Sjukt pris på en tom säck tycker jag men om jag ska göra en egen så ska jag köpa den alltså? Ingen som vet någon sida där man kan köpa en tom säck?
Citera
2009-01-31, 16:04
Medlem
ulexs avatar
Alltså jag tror problemet är vad du fyller den med. Arbetsbyxor som jag använde tycker man borde hålla ett tag, men icke. Det bästa är nog att ha som en tung "pelare" i mitten med något dämpade runtom. det bör hålla bäst.

Men i Thailand kör dom ju med bara sand, så det borde ju gå att få dem att hålla? Kanske är jag som är för stark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in