Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-31, 14:14
Medlem
Är helt ny vad gäller mac men tycker att allt funkar galant..

Förutom att jag inte kan maximera safari, eller rättare sagt jag kan maximera den men inte till fullskärm vart hittar jag den inställningen?

Installerat firefox, och får då en ikon på skrivbordet som indikerar att jag kör en firefoxskiva. Har jag installerat fel eller ska det vara såhär?

Tacksam för svar!
Citera
2009-01-31, 14:19
Medlem
Andreasvbs avatar
Safari går inte att köra i fullskärm.

Filen du har öppnat är en dmg-fil (image-fil).
Du borde få upp en ruta där du kan dra Firefox-ikonen till program-mappen(Applications).

Sedan kan du avmontera den så försvinner den från skrivbordet.
Citera
2009-01-31, 14:22
Medlem
Tack!

Ok, en dum fråga till då, varför inte fullskärm?
Citera
2009-01-31, 14:24
Medlem
När jag dragit över firefox, ska jag då "mata ut" firefox eller?
Citera
2009-01-31, 14:36
Medlem
ThanksForNothins avatar
japp dra den mot papperskörgen så matas den ut.
Citera
2009-01-31, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biccas
Tack!

Ok, en dum fråga till då, varför inte fullskärm?
Just det där med fullskärm var något jag också funderade på i början, men du behöver det inte egentligen.
Själv tycker jag det är skönt att kunna se "hela" sidan jag surfar på, samtidigt som jag har en del av skrivbordet synligt så jag kan ha andra prylar liggandes där/snabb åtkomst.

Att man i windows måste ha fullskärm för att se en hel sida har gjort en lite insnöad.
Citera
2009-01-31, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drajjen
Att man i windows måste ha fullskärm för att se en hel sida har gjort en lite insnöad.

Vad får dig att säga så? Det är inget tvång att surfa med fullskärm i Windows.
Citera
2009-01-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drajjen
Just det där med fullskärm var något jag också funderade på i början, men du behöver det inte egentligen.
Själv tycker jag det är skönt att kunna se "hela" sidan jag surfar på, samtidigt som jag har en del av skrivbordet synligt så jag kan ha andra prylar liggandes där/snabb åtkomst.

Ja precis, säkert en vanesak...
Upptäkte precis att jag kunde dra även safari till fullskärm om man nu känner för det..
Citera
2009-01-31, 15:18
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biccas
Ja precis, säkert en vanesak...
Upptäkte precis att jag kunde dra även safari till fullskärm om man nu känner för det..

Det gäller för macarna alltid, om man klickar på plusset uppe till vänster, så anpassar sig fönstret så att allting får plats på skärmen. Vill du ändå ha fullskärm så får du dra ut det i kanten!
Citera
2009-01-31, 18:32
Medlem
miklons avatar
Det är ju olika från program till program, Firefox maximerar till "fullskärm" när jag trycker på +-knappen.

Visst är det en vanesak, men personligen tycker jag att det är mer rofyllt att det program jag jobbar i fyller hela skärmen, det blir lätt rörigt annars. En annan nackdel är att det är lättare att klicka utanför fönstret, t.ex. när man använder en scrollist.
Citera
2009-01-31, 19:43
Medlem
Prova https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/810 för firefox? För "full" fullskärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in