2009-01-31, 13:45
Bannlyst
Vad tycker ni? Är det okej, iallafall ideologiskt, puckla på en obstinat kommunist eller rev.frontare?

Det är ytterst så att dom vill förslava dig, får man då freda sig fysiskt? Det blir som en kamp mot förtrycket, eller hur?

Eller är jag ute och seglar? Jag försöker ge mig undanflykter för att tycka om politiskt våld, man kanske skulle starta upp något - börja läxa upp kommunister!
Citera
2009-01-31, 13:58
Medlem
FrasseFloyds avatar
Den dagen kommunisten försöker ta makten över mig kommer jag slå. Idag nöjer jag mig med att skratta åt honom eftersom han är så patetisk. Slår han mig då kan jag slå tillbaka. Jag är i grund och botten en lugn människa - därav svaret.
Citera
2009-01-31, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Vad tycker ni? Är det okej, iallafall ideologiskt, puckla på en obstinat kommunist eller rev.frontare?

Det är ytterst så att dom vill förslava dig, får man då freda sig fysiskt? Det blir som en kamp mot förtrycket, eller hur?

Om de bara propagerar för en sak så har de ju inte kränkt någons rättighet, så i de fallen, nej. Om de faktiskt sitter vid makten, så kanske, men det är väl inte dem som du i första hand är irriterad på?

Sedan är det ju dumt att ens tänka på att slå ner propagerare/nyttiga idioter, av flera anledningar: det är fel/dumt att använda våld när du kan använda ord; om du bara vill avreagera dig kan du börja boxas eller något sånt; kommunisterna är fler i antal så du kommer bara bli nedslagen ändå; om du inte klarar av att umgås med dem så strunta i dem utan chilla och koppla av.
Citera
2009-01-31, 14:05
Bannlyst
Citat:

Eller är jag ute och seglar? Jag försöker ge mig undanflykter för att tycka om politiskt våld, man kanske skulle starta upp något - börja läxa upp kommunister!

Du kan i princip skjuta ihjäl aktiva poliser och politiker, aktivister är däremot svårare. Du kan misshandla dem om de har röstat på de partier som idag stjäl från folket, men det är svårt att veta om det är fallet eller inte.
Citera
2009-01-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krenek
Du kan i princip skjuta ihjäl aktiva poliser och politiker, aktivister är däremot svårare. Du kan misshandla dem om de har röstat på de partier som idag stjäl från folket, men det är svårt att veta om det är fallet eller inte.

Om du nu anser att rättighetsfrågor inte leder till något korrekt svar - utan resultatet är godtyckligt - varför envisas med att skriva? Eller har du ett bevis för att negativa rättigheter - som du kan länka till - leder till vad du skrev ovan?
Citera
2009-01-31, 15:10
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Om du nu anser att rättighetsfrågor inte leder till något korrekt svar - utan resultatet är godtyckligt - varför envisas med att skriva? Eller har du ett bevis för att negativa rättigheter - som du kan länka till - leder till vad du skrev ovan?

Försök inte debattera med honom, du förlorar bara. Han är lika intelligent och har samma intellektuella hederlighet som Darwin .
Citera
2009-01-31, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14

Den som bryter mot en rättighet får själv samma rättighet försakad tills dess att ett skäligt straff har utdelats. Mördar jag någon har jag inte längre rätt till liv. Stjäl jag en cykel av värde 500 kr har någon rätt att ta en cykel från mig till värde av 500 kr, osv.

Om 100 personer mördar någon tillsammans, då delas inte straffet upp mellan dem utan alla får lika hårt straff (döden eller motsvarande).

Om x antal människor stjäl 1800 miljarder (eller däromkring), då får varje individ lika hårt straff (böter 1800 miljarder vilket i pengavärde motsvarar ~dödsstraff).

Politiker, socialdemokrater, moderater, poliser etc., är fredlösa.
Citera
2009-01-31, 15:15
Bannlyst
Citat:

Att motsätta sig våldsmonopolet i handling leder till automatisk FAIL, om man nu ger sig på snuten. De är heller inte aktiva kommunister, och som jag ser det är dom inte upplysta om sin roll som förtryckare. Vidare är poliser inte ofta kommunister eller rev.frontare.

Det jag menar är att man borde på något sätt kunna ideologiskt motivera misshandel av rev.frontare.
Citera
2009-01-31, 15:18
Bannlyst
Citat:
Att motsätta sig våldsmonopolet i handling leder till automatisk FAIL, om man nu ger sig på snuten. De är heller inte aktiva kommunister, och som jag ser det är dom inte upplysta om sin roll som förtryckare. Vidare är poliser inte ofta kommunister eller rev.frontare.

Det jag menar är att man borde på något sätt kunna ideologiskt motivera misshandel av rev.frontare.

Du kan nog inte hitta en sådan ideologisk motivering utan att bryta mot systemets premisser. Däremot kan du misshandla någon och ta straffet om det kommer. Att misshandla någon är inte FEL, det har bara konsekvensen att din rätt till din kropp försvinner tills någon har gjort motsvarande till dig. Kommer du undan med det är allting väl.

Så gå ut och misshandla bara så länge du är redo att acceptera föreställningen om att rättigheten som flyter ute i rymden (eller vad den nu är) blir någon modifierad i avseende på dig själv.
Citera
2009-01-31, 15:43
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:

Nix. Råkar du ut för våld är det däremot helt ok att försvara dig. Det är givetvis helt ok med nödvärn å någon annan utsatts vägnar i de fall där lagen så tillåter. Att inte tillåta idéer är en farligt och puckad stig att gå på, lika puckatd som att tillåta dem att praktiskt genomföra sina vanförestänningar.
Citera
2009-01-31, 16:06
Bannlyst
Iofs, nu när jag tänker på det finns det ännu ett kryphål för den som vill misshandla aktivister. De flesta aktivister har någon gång begått ett ostraffat brott (vilket de flesta människor har), därmed kan du med HÖG sannolikhet rättfärdigt misshandla aktivister. Liberaler utgår ifrån samma princip inom rättssystemet, man får frihetsberöva människor om det är HÖG sannolikhet att de inte är oskyldigt dömda.

Med andra ord är det fritt fram ur liberal synvinkel att misshandla aktivister.
Citera
2009-01-31, 16:18
Medlem
Misantropis avatar
Citat:
Iofs, nu när jag tänker på det finns det ännu ett kryphål för den som vill misshandla aktivister. De flesta aktivister har någon gång begått ett ostraffat brott (vilket de flesta människor har), därmed kan du med HÖG sannolikhet rättfärdigt misshandla aktivister. Liberaler utgår ifrån samma princip inom rättssystemet, man får frihetsberöva människor om det är HÖG sannolikhet att de inte är oskyldigt dömda.

Med andra ord är det fritt fram ur liberal synvinkel att misshandla aktivister.

Vem har sagt att man har rätt att misshandla folk för deras ostrafade brott?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in